Inlägg från: Anonym (Något bättre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Något bättre)

Sambo beter sig skumt

Jag hoppas också skithögen läser vidare här, för han beter sig verkligen uselt och jag förstår inte varför ts visar respekt för honom.

Jag tror att det skithögen gjort är så oförlåtligt att såren det gett deras förhållande är för djupa. Han har knullat en annan, flera gånger. Hans lögner och reaktion är tillräckligt för vem som helst att förstå.

Ta dog ur detta ts! Och i dk har man rätt till hälften av vad som finns i hemmet om man varit sambo i över 2 år (menar jag det är), oavsett vem som står på kontraktet.

Så ta för dig och dra!

Han borde skämmas!

• Anonym (Något bättre)

... skulle skriva att jag hoppas reglerna i Sverige är liknande för din skull.

Det finns MYCKET bättre män! Dra och hitta en bättre och snyggare man som inte behöver bekräfta sig själv genom att knulla någon annan.

• Anonym (Något bättre)

Men alltså, trevlig snubbe som vill kasta ut mamman till sitt barn. Blir ännu mer ledsen när jag förstår att små barn är involverade.

Vilken skit. Ingen förebild. Hitta någon annan när du är redo som kan agera bättre förebild. Han verkar ju helt besatt av att snacka/tänka och ha sex på otrogen väg...

• Anonym (Något bättre)
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 18:53:29 följande:

Vet någon här om det finns forum specifikt för sådana här situationer? Och hur är det med t.ex. familjeterapi? Hur får man kontakt med sådant? Är det på Vårdcentralen? Kostar det pengar och kan jag gå dit själv utan han? Skulle vara jätteskönt att gå och prata med någon men eftersom jag är hemma med barn just nu så vill jag gärna se om det finns ngt gratis..?

Men herregud, så kan du och dina barn inte leva. Det är varken sunt för dig eller dem. Hellre att leva i ett kärleksfullt hem med lite pengar än att leva med en otrogen man som behandlar en som skit. Barnen kan ju inte vara lyckliga med en sådan pappa... han verkar ju inte uppskatta dem.

Nä du. Det är bara att börja planera. Hitta en lägenhet ni kan bo i du och barnen, och hitta någon som kan rådgiva om dina rättigheter vid separation.

Lycka till. Hoppas du tar dig ut ur detta snabbt, så du snabbt kan leva ett värdigt liv och barnen kan få ha en gladare förälder.
  • Anonym (Något bättre)
    molly50 skrev 2018-05-08 10:15:45 följande:

Han projicerar sina egna tankar på dig.

Det är han som inte är något utan dig och barnen.

Så lämna honom medans tider är.

Det kan börja med att han försöker trycka ner dig psykiskt.

Sen övergår det i fysiskt våld.

Jag har själv varit med om det.

Så gå innan det hinner gå så långt. Och ta barnen med dig.

Du borde också fundera på att ansöka om ensam vårdnad.

Definitivt söka vårdnad! Han låter inte som någon människa jag skulle vilja ha nära mina barn.

Undrar hur det går för dig TS? Hoppas du är på väg i rätt riktning.
Svar på tråden Sambo beter sig skumt