Inlägg från: Anonym (Magkänsla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Magkänsla)

Sambo beter sig skumt

Anonym (Op) skrev 2018-04-22 20:00:08 följande:

Alltså, jag vet att signalerna är där men vad som får mig att tveka är pga hur han reagerar. Jag känner mig förvirrad över mina egna tankar när han får det att framstå som att detta är mitt fel bara och att det är jag som gjort något fel, inte han.

T.ex - det är inte fel av han att han ljög och dolde om sitt ex utan det är JAG som är ?the bad Guy? för jag inte godtog att han inte ville visa vad som stod på när jag kände att något var fel. Då blir jag osäker. Jag kan inte förstå hur han kan först ljuga och dölja och sen när jag kommer på han så vänder han det till mitt fel. Vad har jag gjort för fel ens som aldrig ens snokat igenom hans saker förutom nu, en gång, pga magkänsla och att han visade att något ej stod rätt till.. jag som partner har väl rätt till sanningen så man kan bryta och sluta slösa tid på en person som ändå inte kan behandla min tillit med respekt.

Gå på din magkänsla säger jag bara. Du vet nog redan svaret. Känner igen det ovan jättemycket att han började skrika och lägga över det på mig och jag var tydligen svartsjuk. Jag gjorde som dig att jag började tveka och tänkte att okej, kanske känner jag fel. Kanske det inte är något! Men sen någon månad senare kom allting fram och tyvärr var det till och med värre än jag hade kunnat föreställa mig! Magkänslan stämmer och du vet att hans beteende inte stämmer. Var samma för mig att det vändes till mitt fel och det är bara manipulation. Tyvärr finns det såna människor som kan vara otrogna men inte tycker att den skadan räcker utan de ska sen fortsätta ljuga om det i flera månader och år. Vissa säger aldrig sanningen och ljuger i oändlighet så hoppas inte på för mycket. Gå på din känsla! Känns det som han ljuger gör han förmodligen det och det är dumt att vänta månader eller år på en person som aldrig kanske kommer säga sanningen. Du får hitta din egen sanning.
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Op) skrev 2018-04-22 20:12:25 följande:

Har sagt till han men känns som han inte tar en på allvar. Han bara gnäller om att jag gjort fel och inte han. Att jag inbillar mig saker osv osv. Vi var likasinnade i början men nu ser jag att han verkar ha ändrat tankesätt. Helt otroligt hur man kan vilja förstöra ett förhållande som var bra pga lögner.

Var stark! Tvivla inte på dig och gå inte på hans försök att lägga över det på dig och trycka ned dig. Samt lägger skulden på dig. När han försöker prata bort så gå bara till botten med det hela tiden "Nej jag är inte så utan det är Du, försök inte förklara bort dig eller lägga det på mig" om och om igen. Syna honom. Låt inte han sätta sig på dig och var hård. Han har ingen rätt hålla på att vara otrevlig och skrika, säga taskiga saker utan din oro beror ju på han. Det är han som är problemet här - inte du.
Svar på tråden Sambo beter sig skumt