• Aducia

Vilka dagar räknar jag som mens?

Hej

I måndags började min mens, det kom då blod (rikligt) Så där är ingen konstigheter men nu, i slutet, är min fundering. Jag har alltid haft såhär vid mens. Första 5 dagarna hade jag blod, behövde binda. Igår (lördag) hade jag binda men kom endast brunt på pappret (väldigt lite) när jag gick på toaletten en gång. Idag samma sak (inget på bindan).

Räknar jag dessa 2 dagar som mensdsgar? Annder mig av Natural cycles så vill att det ska bli rätt.

Någon som kan ??

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Svar på tråden Vilka dagar räknar jag som mens?
  • Queennr1

Spelar det alltså roll hur länge mensen varar? I alla andra sammanhang är det ju starten som är relevant.

• Aducia
    Queennr1 skrev 2018-04-22 11:32:50 följande:

Spelar det alltså roll hur länge mensen varar? I alla andra sammanhang är det ju starten som är relevant.

Det är viktigt för att Natural cycles ska veta mina kommande menstruationer skrev dem men jag såg ingenting om hur man gör ifall det är bruna flytningar i slutet. Tänkte att det var samma som med i början?? Att man räknar mens som röd mens och riklig och man behöver använda binda. Men det har jag inte behövt göra dessa 2 dagar egentligen
  • EmmyB87

Med nc ska man räkna dagarna man blöder har jag för mig, alltså inte de två sista med lite rester. ????

• Aducia
    EmmyB87 skrev 2018-04-22 11:39:12 följande:

Med nc ska man räkna dagarna man blöder har jag för mig, alltså inte de två sista med lite rester. ????

Okej! För anledningen till att jag hade binda var för ifall det skulle komma blod igen. Men bytte bara till trosskydd nu. Jag noterar som en liten anteckning i NC att jag ändå Hade lite brunt men inget på bindan så kan man alltid ändra sedan
  • Anonym (Anna)
    Aducia skrev 2018-04-22 11:28:25 följande:

Hej

I måndags började min mens, det kom då blod (rikligt) Så där är ingen konstigheter men nu, i slutet, är min fundering. Jag har alltid haft såhär vid mens. Första 5 dagarna hade jag blod, behövde binda. Igår (lördag) hade jag binda men kom endast brunt på pappret (väldigt lite) när jag gick på toaletten en gång. Idag samma sak (inget på bindan).

Räknar jag dessa 2 dagar som mensdsgar? Annder mig av Natural cycles så vill att det ska bli rätt.

Någon som kan ??

Min gynekolog sa att alla dagar med blod räknas.Oavsett hur mycket eller lite som kommer.

Sen finns det massa gratisappar som är hundra gånger bättre än Natural Cycles där man fyller i hur mycket eller lite mens man hade.
  • Aducia
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-22 11:55:27 följande:

Min gynekolog sa att alla dagar med blod räknas.Oavsett hur mycket eller lite som kommer.

Sen finns det massa gratisappar som är hundra gånger bättre än Natural Cycles där man fyller i hur mycket eller lite mens man hade.

Jag har en annan app jag använder också! :) där jag fyller i det. Men räknas brunt som blod då?
  • Aducia
    Meriall skrev 2018-04-22 12:08:41 följande:

Jag räknar alla dagar då jag behöver binda eller trosskydd.

Jaha okej! Huvudsaken är väl att man gör samma varje gång. Men om jag har trosskydd men det inte kommer något, räknar du ändå det som mens då ?
  • Anonym (Anna)
    Aducia skrev 2018-04-22 12:15:16 följande:

Jag har en annan app jag använder också! :) där jag fyller i det. Men räknas brunt som blod då?

Japp!
Svar på tråden Vilka dagar räknar jag som mens?