• Pelle S

50-årig man med barnlängtan

Hej!
    Möjligen slutar en del att läsa när ni sett min ålder. Må så vara, men jag väljer i alla fall att berätta min historia och hoppas att någon är intresserad. Kanske förstår någon hur mycket jag är villig att satsa för att bli en bra och kärleksfull förälder!
    Jag är en 50-årig gay-kille som bor i Göteborg och är sambo sedan många år. Jag har länge haft en stark barnlängtan, men av olika anledningar har det inte blivit några barn ännu. Min sambo, som är 44, har inte någon egen önskan att få biologiska barn, men blir gärna extrapappa.
    Jag planerade att skaffa barn för några år sedan tillsammans med en väldigt nära tjejkompis, och vi matchade verkligen varandra perfekt. Tyvärr hände det sedan plötsligt att hon blev hon blev allvarligt sjuk, och efter några jobbiga år förlorade hon kampen. Mycket ställdes på ända, och mitt fokus låg på annat en lång tid, men jag inser nu att min längtan efter barn fortfarande är lika stark.
    Jag söker en tjej, singel eller i ett förhållande, som precis som jag söker en medförälder till sina framtida barn! Jag tänker att vi har någon typ av delad vårdnad, och en förutsättning är förstås att vi fungerar bra ihop och har likartade värderingar. 
    Jag är väldigt levnadsglad och ganska humoristiskt lagd, och har nära kontakt med många människor både inom mitt yrke och på fritiden. Tidigare har jag jobbat mycket med barn, och har väldigt lätt för att prata och umgås med barn.
    Skriv gärna ett mess om ni vill veta mer, men inga elaka grejer är ni snälla
  • Svar på tråden 50-årig man med barnlängtan
  • violis

Jag kan förstå längtan men att få ett barn är ju alltid en självisk längtan oavsett hur gammal eller ung man är...men rent krasst du är för gammal. Om man ska försöka se på det lite mer osjälviskt.när barnet är 10 år du 60.. När barnet ska ta studenten är du 70... Sedan tillkommer ( om du ska bli biologisk förälder) även de ökade riskerna för " fel" på barnet..det är inte bara kvalitién på äggen som försämras under åren utan också på spermierna....bla är det en markant ökning av autism och adhd/ add bland barn där pappan varit över 40 när de föds. Självklart kan man argumentera att man kan dö ung och att det inte är några garantier men statistiskt sett så han man oddsen emot sig när man är äldre att få finnas där för sitt barn i livets olika skeden. Livet är inte rättvist alla gånger och tyvärr träffar vi inte alla rätt personer i rätt tidpunkt i livet men livet har så mycket mer att erbjuda även om man aldrig får de barn man innerst inne önskat ❤️

Svar på tråden 50-årig man med barnlängtan