• Flies

Att kväva någon

Detta kanske inte är rätt forum, men då många ändå läser hoppas jag någon kan hjälpa mig att tolka detta sms.

Träffat en kvinna där vi klickat i allt men jag gått över gränsen och glömt att ge henne andrum. Vi har diskuterat det ingående men hon sa att jag kan skriva. Med detta sagt har vi bara träffats en gång men ALLT föll på plats. Vi har bestämt att vi ska träffas nästa helg. Senast i fredags kom detta till frukost och ligger ju mycket konversationer bakomdet som ni förstår: Godmorgon godingen, mina tankar finns hos dig.Morgon kramar bara till dig.

Skickade iväg fem meddelanden under dagen och ett morgon sms på lördagen då jag fick detta.

Godmorgon xxxxx! Jag mår inte bra i detta. Jag har försökt att säga att vi ska ta det lugnt men du lyssnar inte. Du skriver och skriver och hör av dig hela tiden. Detta är för mycket för mig. Jag orkar inte detta. Känns som jag inte får någon luft. Vi har träffats en gång och pratat i telefon, jag sa att det kändes bra, och att vi kan ses igen. Nu vill jag inte att du skriver och ringer. Jag orkar inte prata och försöka förklara mig. Jag förstår att vi är olika. Jag vill vara ensam och ifred nu! Förstår att du blir ledsen men jag måste lyssna på mitt hjärta och göra det som får mig att må bra. Kramar xxxxxx

Jag har givetvis respekterat hennes vilja men söker ju svar. Är det helt kört? Vill hon inte alls mer eller kan man läsa in något annat i meddelandet. Både manliga och kvinnliga svar emottas med tacksamhet. Vill ju inte kväva en person jag genuint på så kort tid tycker så mycket om.

• Svar på tråden Att kväva någon
  • Meriall

Det du kan göra är att svara typ "Jag förstår dig och jag håller med om att jag var lite för på. Det känns jättedumt såhär i efterhand. Jag ville visa att jag tycker om dig men det fick motsatt effekt om du känner dig pressad. Jag är inte så bra på sånt här. Jag ska inte höra av mig mer och jag hoppas att det känns bättre för dig snart. Förlåt. Kramar /XX"

Sedan hör du inte av dig mer. Kanske hon ändrar sig och kontaktar dig efter ett tag. Isf var inte mer på än vad hon är.

• äldreochklokare

5 meddelanden utan att hon fick chans att svara emellan? ja ok, då förstår om om det upplevdes som lite för mycket.

Håller med Meriall här, det enda du kan göra är att helpudla och sen hålla tyst, se vad hon gör. 

• Flies

Tack för era tankar, gjort precis det ni sa och tack för något som kanske är självklart att faktiskt inte skriva mer innan någon svarar. Lär så länge man lever. Det värsta är ju när varje cell i kroppen vill rätta till det när man inser att man stött bort en person som faktiskt känns som en riktig hjärtevän.

• Flies

Finns väl egentligen inget annat jag kan göra än att ge henne precis det hon vill ha av mig. Tid.

Hemskt när man själv faktiskt inser vad fel man gjort mot någon man tycker väldigt mycket om.

Svar på tråden Att kväva någon