• Line245

    NIPT-svar?

    Lämnade i veckan NIPT-prov och nu är väntan såklart jättejobbig och nervös. Hur lång tid tog det för er att få svaret? Vilken vecka lämnade ni i? Vårt analyseras på karolinska och har hört olika gällande deras tider.. en bekant fick svar på mindre än en vecka medan det dröjer två för andra.. nyfiken!

  • Svar på tråden NIPT-svar?
  • Vickan I

    Lämnade i 10+2 på Vasamamma. De hade sagt 10-14 dgr till provsvar. Fick svar efter 8 dgr. En bm ringde och meddelade att nipt visat på trisomi 18. Världen rasade. 11+2 gjordes mkp på karolinska. Svar efter tre dagar. Inga trisomier. Jag var en av de få som får ett falskt positivt nipt. Men ångesten under den väntan alltså...

  • Freya18

    Vi fick svar från Karolinska efter 8 dagar. Provsvaren kom via en hemsida man skulle gå in på, så jag gick in där dag efter dag och på åttonde dagen kunde vi se provsvar.

  • Anotherone

    Gjorde också på Vasamamma och tror det tog dryga veckan.

    Mitt gjordes sent , men det var för att KUB också var sent inbokat. Och det var osäkerheten kring resultatet på KUB som gjorde att jag valde att gå vidare med nipt.

    Jag tror jag var i v 15 när jag gjorde nipt. Fick fint resultat och har nu en frisk, snart ettåring hemma.

  • Line245
    Vickan I skrev 2018-04-22 18:47:30 följande:

    Lämnade i 10+2 på Vasamamma. De hade sagt 10-14 dgr till provsvar. Fick svar efter 8 dgr. En bm ringde och meddelade att nipt visat på trisomi 18. Världen rasade. 11+2 gjordes mkp på karolinska. Svar efter tre dagar. Inga trisomier. Jag var en av de få som får ett falskt positivt nipt. Men ångesten under den väntan alltså...


    Fy så hemskt! Vilken tur att det gick bra tillslut!
  • Line245

    Tack för alla svar! Då hoppas jag att mitt kanske dyker upp på onsdag då det är åtta dagar.. även om det såklart kan dröja också!

  • Line245
    Anastacia80 skrev 2018-04-23 14:11:19 följande:

    Gjorde nipt i ca v12, fick vänta 14 dagar på svar.


    Tack för svar! Var det nyligen du lämnade och var analyserades det? Hoppas allt såg bra ut ????
  • Anastacia80
    Line245 skrev 2018-04-23 14:26:01 följande:

    Tack för svar! Var det nyligen du lämnade och var analyserades det? Hoppas allt såg bra ut ????


    Jag gjorde det i början av januari och allt såg bra ut :) Gjorde det i Umeå, väntades ta 10 dagar men tog nog längre tid pga att det varit jul och nyår så dom hade mycket just då, tror analysen gjordes i London. Hoppas ditt prov också ser bra ut, håller tummarna!
  • Anonym (Operationssjuksköterskan)

    Jag gjorde mitt förra året. Det kostade 6500 kr och utfördes på öresundskliniken. Jag fick fantastiskt bemötande av barnmorskan som "klämde in mig" mellan två andra patienter och ändå tog god tid på sig att svara på alla mina frågor om ditt och datt.

    Svaret kom efter 11 dagar. Inga avvikelser och XX kromosomer.

    Mitt goda råd är att man talat med barnets far om hur man vill gå till väga om barnet har någon avvikelse.

  • Line245

    Tack för alla svar!

    Provsvaren laddades upp i tisdags förmiddag, exakt 7 dagar efter att jag lämnade provet och vi väntar en frisk liten pojke!

  • Anonym (E)

    Gjorde testet på mamamia kista fredag,

    fredagen efter kom provsvaret upp på karolinskas hemsida.

    Fick logga in med bank id :D

    Vi fick även veta kön <3

    Gjorde nipt i vecka 12+3

Svar på tråden NIPT-svar?