• Icklow

Gravid än eller inte?

Hej alla gravida där ute. Jag måste bara få veta om någon har haft det som mig men att det slutat bra ändå? För 5 år sen hade jag ett missfall i vecka 6. Började med bruna flytningar sen kom jätte mycket blod och riktigt ont gjorde det. Är nu gravid i vecka 8 (7+1) och för 6 dagar sen började det med bruna flytningar och då trodde jag så klart att det var kört för mig. Fick tid för 4 dagar sen där jag fick se bebben med tickande hjärta. Jag blev riktigt chockad då jag trodde det var över för min del. Men riktigt glad blev jag och berättade för pojkvännen och föräldrarna att allt såg bra ut. Väl hemma började flygningarna bli röda och då la jag tros skydd för att se hur mycket det kom Men det kom aldrig något på trosskyddet förutom gammalt blod men väl när jag var på toa så kunde det droppa 3-4 droppar orangerött blod med lite linor i typ. Är detta missfall må man undra? Eller är det någon som har det som mig eller haft? Berätta gärna era historier så jag kan känna någon typ av hopp att det kanske inte är över då jag inte blöder i trosskyddet utan bara vid toalett besök eller när jag torkar mig. Snälla berätta era historier är desperat av lite glädje. Tack alla ????

• Svar på tråden Gravid än eller inte?
  • JLES

Hej på dig!Hjärta

Jag är 17 veckor långt (kort?!) gången och har en bebis som just har börjat sparka i magen på mig! Det är helt normalt att blöda lite i början men det kan vara skönt att kolla upp blödningarna. Jag hade nämligen två genombrottsblödningar när jag blev gravid. En på BIM och en på BIM+1. Blodet var rosa/rött och färskt men blev strax brunt och försvann ganska snabbt (blödde en timme per kväll dessa kvällar).

En månad efter var jag i vecka 8 och började blöda i 7+5. Det var i form av en blodblandad flytning. Jag ringde Gynakuten och fick komma in på ett VUL - där fanns en bebbe i 7+2 med tickande hjärta! Jag blev alltså bakflyttad 3 dagar men jag blev sen framflyttad dessa igen på KUB. Hitills har allt gått bra för mig! Lycka till, TS!{#emotions_dlg.flower}

• Ebo88

Jag är gravid i v.16 (15+4).

När jag var gravid i 6+0 så fick jag en blödning. Kom som två - tre teskedar färskt blod i bindan och när jag satte mig på toa så droppade det lite blod i toan. När jag torkade mig var det klarrött blod på pappret och en svart liten klump. Dagen efter gjorde vi vul och ett tickande hjärta slog på. Hade bruna flytningar i tre dagar efter blödningen.

I vecka 7+4 fick jag göra vul igen. Liten blödning konstaterades då i livmodern.

8+1 blödde jag igen men minde. Hade rosa flytningar efteråt i ca 36 timmar.

8+4 visade vul att allt var bra.

Mellan v.9+0 - v.10+6 hade jag rosa flytningar till och från. Skrämde livet ur mig varje gång. Båda blödningarna har slutat tvärt efter jag fått dom.

Man blir ganska förvånad när man får reda på hur många kvinnor som faktist blöder/har missfärgade flytningar under en graviditet där allt ändå går superbra!

• FH24

Hej!

Förstår din oro. I början av min graviditet, slutet på v.5 fram till v.8 hade jag små blödningar. Var helt säker på att det var kört, i v.9 fick jag göra VUL och kunde då se att hjärtat tickade på fint. De kunde aldrig se vart blödnignarna kom från och självklart fanns oron kvar ett tag framöver. Jag är dock i v. 38 nu och har en livlig liten pojke i magen :) en blödning behöver inte betyda missfall, fick till mig att det är vanligt i början.

Önskar dig ett stort lycka till! Och försök att inte oroa dig för mycket (vet att det är lättare sagt än gjort). Försök tänka på att bebis mådde bra på VUL :)

• Johannana

Hej!

Jag hade blödningar från v6-v10, allt ifrån rosa/bruna flytningar till mensliknande med färskt blod. En gång efter sex i v12 rann det till rejält, det var som ett öppna en kran. Lite läskigt faktiskt. Fick rosa flytningar igen i v15 som avtog efter någon vecka.

Är idag i vecka 21 och vår lille kille mår hur bra som helst, han sparkar runt för fullt därinne :)

Blödningar är så mycket vanligare än vad man kan tro! Lycka till :)

• Icklow

Oh jag hoppas att jag är en av er som får berätta en sån historia att allt gått bra. Har faktiskt ont i magen men dock så blöder jag ännu bara vid toa besök allt från rött till mörkt blod ibland brunt. Har ultraljud imorgon och jag hoppas på att få skriva att allting var okej och att bebis lever än :) men jag är förbered på det värsta då jag inte vill få en chock men chock lär det bli om jag får veta att bebis lever för det tror jag 20% på att den gör eftersom jag tidigare haft missfall och känner att jag inte är en av dem som har sån tur att allting ska gå bra trots blödningar. Imorgon får jag som sagt veta så får jag upptatera er. Tack för era svar ni ger mig hopp ??

Svar på tråden Gravid än eller inte?