• LindseyWoodruff

Snart dags för Eurovision 2018

Hej alla Eurovisionfans! 

Vilka fler är taggade? Bara 2 veckor kvar! Skrattande

Benjamin är helt klart min favorit än så länge! Vad säger ni?

• Svar på tråden Snart dags för Eurovision 2018
  • Tovilii
    K Kalle skrev 2018-04-26 12:27:49 följande:

Var kan man lyssna på alla låtarna?

Jag håller mig uppdaterad via Youtube. Där finns även i de flesta fall live-versioner.

Jag föredrar att utgå från det, då det ibland kan vara STOR skillnad på studioinspelad version och live. Både musikmässigt och sångmässigt
  • hannaekara
    eurovisionfan1 skrev 2018-04-26 12:29:31 följande:
    Jag kunde aldrig tänka mig att Belgien skulle ha en så stor chans att vinna, de har ju fått en del bottenplaceringar Förvånad 
     Ja tänker precis lika som dig!! Men jag hade iallafall rätt om att Israel och Grekland skulle ligga i topp! Flört
  • eurovisionfan1
    Tovilii skrev 2018-04-26 12:23:37 följande:

Mina favoriter är Israel och Tjeckien ????

Såfort jag hörde Netta så visste jag att hon kommer stå ut ocFörsth få topplacering. Hon får fram ett bra budskap i sin låt men bjuder även på en stor portion humor och självdistans.

Benjamin kommer komma högt också, men det är så gryyyyymt bra standard generellt sett i år så jag tror inte att hans låt står ut såpass mycket för att vinna.

Jag brukar vanligtvis kunna sålla ut top5 väldigt lätt men somsagt: i år är ribban satt högt och det kommer redan i semifinalerna trilla bort väldigt bra bidrag..

Jag är sååå grymt TAGGAD!

Första gången jag hörde Israels låt tyckte jag inte om den, men den fastnar efter några gånger Tungan uteFlört
  • Davidtheman2

Tycker att det är konstigt att Australien får vara med i Eurovision, visst dom har bra låtar men ligger ju inte europa direkt..Glad

• Tovilii
    eurovisionfan1 skrev 2018-04-26 12:37:54 följande:

Första gången jag hörde Israels låt tyckte jag inte om den, men den fastnar efter några gånger 

Jag hade från början bara hört refrängen, och den fastnade direkt!

När jag sedan hittade den på yt så minns jag att min 1a tanke var: vaf*n är dethär för skit!?

För att sedan snabbt ändra mig till: ... detta är genialiskt!
  • Tovilii
    Davidtheman2 skrev 2018-04-26 12:39:42 följande:

Tycker att det är konstigt att Australien får vara med i Eurovision, visst dom har bra låtar men ligger ju inte europa direkt..

.. dom betalar bra. Precis som "the big5". Thats it
Svar på tråden Snart dags för Eurovision 2018