• Less is more

Hur kan NMR få ställa upp i valet?

Hur kan nordiska motståndsrörelsen få ställa upp i vårt riksdagsval. De som har hissat nazistflaggor nyligen runtom i landet. Och nu vill de till Almedalen.

F-n vad jag skäms över att de överhuvudtaget finns i Sverige. Eftersom de verkligen kränker andra människor och är djuot odemokratiska borde de vara totalförbjudna både i Sveriges riksdagsval och i Almedalen.

• Svar på tråden Hur kan NMR få ställa upp i valet?
  • Padirac

"Förvaltningsrätten beskrev också i sin dom NMR som ”en högerextrem militant nazistisk organisation och som har bedömts vara den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet.”"

"En ”militant nazistisk organisation” med en ”fascination för skjutvapen” och som är ”det största hotet mot Sveriges inre säkerhet”.

Polisen plockar nu av nazistiska Nordiska motståndsrörelsen deras jaktvapen."

citat från www.expressen.se/nyheter/polisen-plockar-av-nazisterna-deras-vapen/

• Abegayle70
    Padirac skrev 2018-04-30 19:15:28 följande:

"Förvaltningsrätten beskrev också i sin dom NMR som ?en högerextrem militant nazistisk organisation och som har bedömts vara den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet.?"

"En ?militant nazistisk organisation? med en ?fascination för skjutvapen? och som är ?det största hotet mot Sveriges inre säkerhet?.

Inte en dag för tidigt.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • BeautifulLiz

"Förvaltningsrätten beskrev också i sin dom NMR som ?en högerextrem militant nazistisk organisation och som har bedömts vara den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet.?"

"En ?militant nazistisk organisation? med en ?fascination för skjutvapen? och som är ?det största hotet mot Sveriges inre säkerhet?.

Först vill jag säga att jag definitivt inte, på något sätt, stöder NMR
    Sedan kan jag säga att jag är betydligt mer rädd för islamister och jihadister som finns i vårt land.
    Jag tror inte att NMR skulle utföra något terrordåd t ex, något som galna islamister är kända för.

Och till sist säger jag att inte ger mycket för vad Expressen skriver.

Kan du inte länka till domen du refererar till? Vore intressant att läsa.
  • Padirac
    BeautifulLiz skrev 2018-04-30 19:25:00 följande:
    Först vill jag säga att jag definitivt inte, på något sätt, stöder NMR
    Sedan kan jag säga att jag är betydligt mer rädd för islamister och jihadister som finns i vårt land.
    Jag tror inte att NMR skulle utföra något terrordåd t ex, något som galna islamister är kända för.

Och till sist säger jag att inte ger mycket för vad Expressen skriver.

Kan du inte länka till domen du refererar till? Vore intressant att läsa.
    Själv är jag MOT allt NRM står för.

Det finns många saker att vara rädd för - jihadister, militant vänster och höger, nazister, troll, falska nyheter, hästlasagne ... Du är mer rädd för terrordåd nu trots att det är en mindre risk än att köra bil, risken för terrorism på 70-talet - det är helt OK, rädsla är inte rationell.

Enligt artikeln säger Förvaltningsrätten on NMR:  en högerextrem militant nazistisk organisation och som har bedömts vara den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet.”"

Domen är säkert en offentlig handling och kan då begäras ut för vidare läsning. 

Jag har ingen anledning att misstro att expressen missleder sina läsare i fråga om vad som står i domen i fråga.
  • Padirac

"Svenska högerextremister kan värvas av ryska aktörer – och störa det svenska valet med propaganda, skriver Svenska Dagbladet.

Enligt tidningen använder Nordiska motståndsrörelsen redan mejldomänen "putinmail.com".

– Både NMR:s organisation och enskilda individer kan bli en kanal för ryska budskap, säger IT-säkerhetsexperten Joakim von Braun till SvD"

citat från: www.expressen.se/nyheter/nmr-kan-stora-det-svenska-valet-med-propaganda-fran-ryssland/

• Abegayle70

I morgon ska nazirobotarna tåga på flera platser i landet. 

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Herrman Hedning

Inte skämmas för NMR, bäste meningsmotståndre. . Det kan lätt framstå som att du är lite finare i kanten än dem.

Har du hört den gamla liberala slagdängan från förr ( vilket är en smula överdriven )

den går ungefär så här;

"Jag står inte upp för dina åsinter men jag skulle dö för din rätt att få utrycka dem i vår demokrati."

Nu hör jag att du inte är demokrat på långa vägar men det är tänkvärt.

Kommer någon ihåg valet när valanställda gick och plockade bort SD valsedlar för att denne var

"bestört" !! Man får inte vara bestört över sådana saker min vän, man kan lätt framstå som att man shälv är fin i kanten.

• Padirac
    Herrman Hedning skrev 2018-04-30 22:05:22 följande:
    Inte skämmas för NMR, bäste meningsmotståndre. . Det kan lätt framstå som att du är lite finare i kanten än dem.

Har du hört den gamla liberala slagdängan från förr ( vilket är en smula överdriven )
    den går ungefär så här;

"Jag står inte upp för dina åsinter men jag skulle dö för din rätt att få utrycka dem i vår demokrati."

Nu hör jag att du inte är demokrat på långa vägar men det är tänkvärt.

Kommer någon ihåg valet när valanställda gick och plockade bort SD valsedlar för att denne var
    "bestört" !! Man får inte vara bestört över sådana saker min vän, man kan lätt framstå som att man shälv är fin i kanten.
    Finare i kanten än Nazister... 

KräksKräksKräks
  • PerAhlm
    Less is more skrev 2018-04-23 18:10:13 följande:

Hur kan nordiska motståndsrörelsen få ställa upp i vårt riksdagsval. De som har hissat nazistflaggor nyligen runtom i landet. Och nu vill de till Almedalen.

F-n vad jag skäms över att de överhuvudtaget finns i Sverige. Eftersom de verkligen kränker andra människor och är djuot odemokratiska borde de vara totalförbjudna både i Sveriges riksdagsval och i Almedalen.

Därför att vi har demokrati och yttrandefrihet i Sverige.

Demokrati och yttrandefrihet innebär att du får acceptera att höra åsikter du inte alls håller med om.

Viktigt att vi har det på detta sätt.
  • AnneSophia

Vad är det för speciellt med att nmr bedöms vara den "högerextrema organisation" som anses utgöra störst hot mot Sveriges säkerhet i jämförelse med andra högerextrema organisationer? Är väl ingen nyhet? Eller finns det andra högerextrema organisationer som skulle vara värre än nmr?

Det låter nästan som du tror att det står att de skulle utgöra det största hotet överlag för rikets säkerhet. Men det vet vi ju att det är islamister och i motsats till det är nmr en fjärt i rymden. Att nmr ändå anses vara en nån sorts risk för rikets säkerhet (står ju inte hur mycket) gör ju att man förstår hur gigantiskt STORT hotet från radikala våldsbejakande muslimer är (eftersom i jämförelse med islamister så är det inte många aktiva nazister). Islamister är därför ett EXTREMT STORT hot mot rikets säkerhet och senast idag blev vi påminda om det på nyheterna med muslimska terrorister som åkte fast som planerade terrorattacker i islams namn.
Svar på tråden Hur kan NMR få ställa upp i valet?