• Re9

    Är jag gravid?!

    Jag är 39 har försökt bli gravid i nästan 2 år.

    Har reumatisk sjukdom och lungsrkoidos som är stabil nu.

    Gynekologen trodde att jag hade blockerade äggledare. Skulle på op nu imorgon faktiskt då dem skulle spola och kolla mina äggledare.

    Hade mens senast 21 mars och har haft känning som mensvärk i några dagar nu även halsbränna.

    Köpte test idag ändå. Och det visar 2 streck även om det ena är svagt. Någon som kan se om detta stämmer.

    Är överlycklig men vill inte ta ut något i förskott.

    Kan det vara sant ????

  • Svar på tråden Är jag gravid?!
  • Re9

    Ja tog det för en timme sedan. Vet inte om jag verkligen ska tro på detta! Känns bara overkligt,Hoppas innerligt att det är sant och allt är bra med fostret. Mycket oro och tankar kommer i huvudet.

  • Re9
    Re9 skrev 2018-04-24 19:52:31 följande:

    Är så lycklig!! blir att ringa barnmorskan!


  • Re9

    Var hos barnmorskan igår och fick min graviditet bekräftad. Vecka 5 så hon, då min senaste mens var den 21 mars. Blev inte inskriven än då jag ska till min gynekolog den 7 maj för att kolla så fostret ligger i livmodern. Då dem antog att jag hade blockerade äggledare och inte blivit gravid på 1 1/2 år. Man hoppas ju att allt ser ut som det ska. Jobbigt med väntan. Min graviditet blir ju en riskgraviditet. 39 år med sjukdomar och rädslan att barnet inte skulle vara friskt finns där i huvudet. Har mycket halsbränna och molande värk nere i magen,igår lite illamående,ständigt kissnödig även om man inte behöver. När blir man inskriven hos barnmorskan?

  • Re9

    Ja det är misstanke att det skulle vara stopp i äggledarna då jag inte blev gravid. Men usch det hoppas jag inte???? kanske bättre jag väljer en annan gynekolog som finns på min ort,min förra flyttade längre iväg. 2 veckor till tid känns långt. Kan man boka in hos någon annan istället? Vill komma åt snabbare.

  • Re9

    Jag var hos gyn igår. Mens hade jag senast 22 mars men lite osäker. Enligt detta skulle jag nu vara i vecka 6+4. Då man trodde jag hade blockerade äggledare så skulle gyn igår kolla så fostret låg rätt eller inte.

    Fostret låg i livmodern men var inte mer än 2 mm! Om jag var i vecka 6 så skulle man kunna höra

  • Re9
    Re9 skrev 2018-05-08 10:06:40 följande:

    Jag var hos gyn igår. Mens hade jag senast 22 mars men lite osäker. Enligt detta skulle jag nu vara i vecka 6+4. Då man trodde jag hade blockerade äggledare så skulle gyn igår kolla så fostret låg rätt eller inte.

    Fostret låg i livmodern men var inte mer än 2 mm! Om jag var i vecka 6 så skulle man kunna höra ett hjärta slå. Antingen lever inte fostret eller så har hag inte gått så länge. Är både ledsen och nervös,gyn tyckte det var ett mirakel att jag blivit gravid. Men någon öppning i äggledaren finns det annats skulle ägget inte fästs i livmodern. Fivk lämna blodprov och på fredag ska jag lämna ett till. Har tid på måndag till gyn igen för att se om det ser annorlunda ut på ultraljudet. Har kämpat så och så händer detta.


  • Re9
    UndrandeSökare skrev 2018-05-08 10:43:20 följande:
    "Re9 skrev 2018-05-08 10:06:40 följande:
    Jag var hos gyn igår. Mens hade jag senast 22 mars men lite osäker. Enligt detta skulle jag nu vara i vecka 6+4. Då man trodde jag hade blockerade äggledare så skulle gyn igår kolla så fostret låg rätt eller inte.

    Fostret låg i livmodern men var inte mer än 2 mm! Om jag var i vecka 6 så skulle man kunna höra ett hjärta slå. Antingen lever inte fostret eller så har hag inte gått så länge. Är både ledsen och nervös,gyn tyckte det var ett mirakel att jag blivit gravid. Men någon öppning i äggledaren finns det annats skulle ägget inte fästs i livmodern. Fivk lämna blodprov och på fredag ska jag lämna ett till. Har tid på måndag till gyn igen för att se om det ser annorlunda ut på ultraljudet. Har kämpat så och så händer detta. "

    Jag brukar alltid vänta till i v.8+0, för då ska man säkert kunna se foster med hjärtslag. Hoppas det går bra för dig vid nästa vul.
    Tack. Får hoppas på det bästa. Jag vet att jag kan bli gravid nu. Kan vara så att jag är i vecka 4 med.
Svar på tråden Är jag gravid?!