• Crazzy

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Syskonlängtan91 skrev 2018-05-16 12:06:05 följande:

Haha tyvärr inte rätt! Hur mår du idag? Känner du av ngt mer? :)

Fan, var ju värt en gissning :'D.

Jag vet verkligen inte hur mycket som är inbillning, men jag har kissat väldigt ofta idag. Tror dessutom att jag har haft en nidblödning, har även en del vit och trådig flytning. Svårt att veta hur mycket som är "som vanligt", bara att jag LETAR efter en massa tecken, och hur mycket som FAKTISKT är något!

Du då?
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-16 18:55:24 följande:

Haha ja absolut! Känns som. 80 procent av befolkningen som jobbar i stälje är antingen på Scania eller Astra :'D

Åh men låter som ngt kan vara på gång! Jag vet faktiskt inte. Illamående till och från och ömma bröst, men annars känner jag nog inte av ngt speciellt. Ja, svårt att veta! Jag kan ha vissa symptom innan mens också, som molande värk och ömma bröst. Gör det inte lättare att mens symptomen är liknande graviditets symptom, haha!

Hahah ja och det är nog inte helt off heller!

Ja precis, det är mitt största problem också, haha! Så fort jag kommer på att något kanske är ett symptom så tar det typ 8 sekunder så kommer jag på att det lika gärna kan vara ett mensomen :'D
  • Crazzy

Herregud, jag måste bara få dela med mig, jag är så stolt över mig själv att jag inte har testet än! :'D BIM-7, så det är ju för tidigt att prova, men det är inte alltid lätt att hålla sig....

Bara några dagar kvar nu!!

• Crazzy
    Jahajaa skrev 2018-05-17 17:17:47 följande:

Haha känner igen mig! :D förutom att jag inte lyckas hålla mig ifrån att testa ;) men har lovat mig själv att inte ta något test imorgon iaf ;D haha

Haha det är svårt! När tog du test senast?
  • Crazzy
    Jahajaa skrev 2018-05-17 20:38:14 följande:

Ja verkligen! Hade bestämt för att inte testa förrän innan BIM, men så blev det inte. Testade idag, ÄL+12 och så negativt som det kan bli tyvärr..

Åh, men jag håller massor med tummar (två, ungefär) på ett plus på lördag!
  • Crazzy

Okej, behöver era expertråd .

Senaste mens började 26/4. Tog ägglossningssticka som sa att jag hade ÄL antingen 9/5 eller 10/5. Har 28 dagarscykel, lutealfasen bör då vara 14 dagar.

Det är bakgrunden då!

Jag har ett clearblue early som jag funderar på när jag kan ta som tidigast utan att minska pålitligheten hos testet. Om jag fyller i senaste mens och längd på cykeln på deras hemsida så säger den att jag kan testa som tidigast imorn. Men om jag även fyller ÄL så säger den att jag måste vänta ytterligare 2 dagar? Jag förstår inte riktigt, 14 dagar efter 9/10 hamnar ju runt 24e, eller har jag missat något?

Någon som kan försöka hjälpa mig? :'D Vill ta tidigt men inte FÖR tidigt...

• Crazzy
    Ereya skrev 2018-05-18 16:57:47 följande:

Ju längre du väntar ju tillförlitligare resultat. Du kommer att veta om du är gravid förr eller senare ändå, och väntar du dessutom ett par dagar extra slipper du bli besviken om det visar negativt, fastän du kanske ändå är gravid... Så mitt råd är att vänta i alla fall till efter helgen för bäst resultat. Nu vet jag inte om jag är gravid, men jag fick negativt på bim - 1 och är nu på bim +1, och om jag inte får mens under helgen blir det ett måndagstest.

Åh, du har ju förstås rätt! Att slippa falskt negativ är största anledningen till att jag avvaktar, men det är svårt att låta bli när man så gärna vill veta!
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-18 17:43:07 följande:

Jag har nu ändrat mig, testar på söndag eller måndag. Är för nyfiken för att låta bli, haha! När gör du? :D

Haha tycker ändå vi är starka som hållit oss än så länge!

Jag är också inne på söndag eller måndag, vill ju prova så snart som men jag vill inte få ett falskt negativ!
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-18 18:11:07 följande:

Kul ändå att det är samma dag som vi har bim! Då får vi stämma av under helgen hur det går :)

Ja det måste vi göra! Du måste med andra ord säga till om du tar ett test innan måndag . Så jävla taggad åt oss!
  • Crazzy

JAG ÄR EN SVAG, SVAG MÄNNISKA!

Jag kunde seriöst inte låta bli att ta testet idag, BIM-5 vilket är det tidigaste jag KAN ta med clearblue early, och jag nog fan gravid Ett svagt streck (vilket jag antar är rätt standard för -5, men maken ser det också. Jättesvårt att fånga bild, haha, men jag är inte galen för det syns i verkligheten :'D

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?