Frys som blivit för varm!
Jag upptäckte förut när jag öppnade min frys att termometern (som sitter längst fram på en "lucka" till ett fack i frysen) var någonstans mellan 0 och 10 plusgrader. Jag vet egentligen inte hur det har blivit så men det enda jag kan komma på är ju att dörren inte har varit tillräckligt stängd (det var inget jag kände tydligt när jag öppnade den dock, så helt säker är jag inte) och i så fall kan det nog ha varit så sedan igår kväll vid typ åtta- halv nio då jag senast lagade mat. :(
När jag sträckte in handen kändes det kallare längre in än precis vid dörren och jag tyckte inte att det kändes som att maten hade tinat särskilt mycket. Några korvbröd var mjuka på ytan, och lite is på lådorna hade börjat smält. Hade dock små iskuber i en iskubslåda som inte såg ut att ha smält alls, och det mesta jag kände på verkade hårt på ytan. Men det var ju säkert inte lika djupfryst som det var innan.
Det jag kommer på utan att kolla (vill inte ha frysen öppen så länge att jag kan rota runt och hitta allt) att jag har i frysen är:
makrillfilé, fiskpinnar, lite vegetariska köttsubstitut, grönsaker, bär, örter, bröd, varmkorv, grädde, tomatpuré, tacosås, panpizzor, pommes frites, matlådor med pasta- och skinkgratäng, matlådor med nudlar och kokosmjölkbaserad kikärtsgryta, vitlöksklyftor, hackad lök och purjolök.
Vad av detta måste jag slänga? Pommesen och ett av de vegetariska köttsubstituten har jag precis ätit av så det märker jag väl snart om det har blivit dåligt, haha. Men resten?