Relation som plötsligt tar slut
Hej, behöver verkligen råd för hur jag ska tänka kring en relation som pajade precis. Träffade en tjej för några månader sen och det var ömsesidigt intresse från start. Från min synvinkel kändes det som hon ganska snabbt fick åtminstone lite känslor. Hon sa till mig "jag hoppas att du vill fortsätta ses", berättade hur fin jag var, tog initiativ till att träffas och skickade selfies och gulliga sms i stil med "vill bara säga att jag tänker på dig". Vi visade båda uppskattning för varandra.
När hon började använda hjärta-smilisar till mig i sms tolkade jag det som att hon faktiskt tyckte om mig på riktigt. Kanske löjligt men man försöker ju alltid tolka vad små signaler kan betyda.. Själv hade jag i alla fall inte skickat hjärta-smilisar till någon jag inte haft några känslor för.
Det fortsatte såhär och det kändes som vi hade det riktigt bra ihop, båda sa både med ord och handling hur mycket man tyckte om den andra. Om vi inte setts på några dagar kunde hon säga att hon saknat mig. En helg visade hon ovanligt starkt intresse för mig och jag började faktiskt tro att även hon började bli störtkär Det kändes som denna relation kunde bli något speciellt, men sen sket det sig extremt plötsligt.
Några dagar senare började hon dock uppenbart taggat ner rejält på gulligheterna och värmen i sina sms och när hon heller inte hade samma engagemang att ses började jag verkligen fundera... När hon sen frågade vad som var fel berättade jag att jag inte tog hennes ointresse så bra, kanske för att jag tyckte om henne lite för mycket.
Det var där det brakade ihop. Hon tyckte vi gillade varandra olika mycket och ville inte ses mer och därmed riskera att såra mig. Baserat på vad hon sa lät det som hon inte vid någon tidpunkt haft några egentliga känslor för mig vilket kom lite som en smäll, inte ens i tidigare relationer har jag fått så mycket intresse och värme som jag fick från henne. Hur ska jag nånsin kunna lita på de intressesignaler jag får efter det här?
Vad kan ha hänt och hur hanterar ni saker som detta?
Någon som har varit i samma situation? (både som den som blev dumpad och den som dumpade)