• Anonym (.)

Vägra urinprov psykiatrin

Hej!

Har tid hos psykiatrin imorgon, inskrivningsamtal och då jag tidigare missbrukat så är jag 99% säker på att de kommer be om urinprov (gjorde de vid min förra inskrivningen och då var de positivt då jag missbrukade. Blev då skickad till beroendecentrum och fick ingen hjälp av psykiatrin)

Jag är nu helt fri från mitt missbruk MEN har fått en tramadol idag pga abort som gjort väldigt ont så fick en tramadol av min mamma som har den på recept och det kommer de ju se på urinprovet imorgon så är livrädd att inte få hjälp och bli skickad vidare...

Har jag rätt att vägra urinprov? Jag vill verkligen inte de skickar mig till beroendecentrum då jag faktiskt är helt fri från missbruk sedan ett år tillbaka och endast tagit denna tramadol pga hemska smärtor...

• Svar på tråden Vägra urinprov psykiatrin
  • Anonym (a)

De kommer inte behandla dig om du vägrar urinprov.

I ditt läge skulle jag faktiskt sjukanmäla mig och ta en tid om några veckor istället. Du riskerar för mycket genom att vägra något, eller genom att berätta om tramadolen.

• Anonym (.)
    Anonym (a) skrev 2018-04-25 21:26:23 följande:

De kommer inte behandla dig om du vägrar urinprov.

I ditt läge skulle jag faktiskt sjukanmäla mig och ta en tid om några veckor istället. Du riskerar för mycket genom att vägra något, eller genom att berätta om tramadolen.

Jag kan verkligen inte avboka tiden... Har fått meddelat att de kommer ta minst en månad tills jag får en ny tid och jag kan inte vänta längre då jag mår väldigt dåligt psykiskt... min familj kommer inte heller förlåta mig om jag avbokar tiden då de också kämpat för mig och för att jag ska få tid.

Allt känns såå jobbigt...
  • Anonym (.)

Snälla ingen som vet?

• Meriall

Du kommer behöva ta provet för att få hjälp. Säger du som det är får du nog en chans att ta om provet senare och det noteras att du var ärlig och berättade som något positivt. Sjukanmäler du dig och går senare så reagerar de nog inte på det. Dumt att ta andras medicin när du ska dit. Har du så ont hade du kunnat få egna tabletter eller iaf skjutit upp tiden pga smärtor, du har ju anledning att skjuta upp om du just gjort abort.

De kommer inte se mellan fingrarna eller låta dig undvika provet.

/jobbat med detta

• Glinda från Oz

Har du fått medicinen på recept/från kliniken är det ingen fara psykiatrin kan se det i journalsystemet.

• Anonym (Pia)

Osmart att ta någon annans mediciner...

• Anonymous31

Låter inte bra att äta medicin som någon annan fått på recept. Hade det varit medicin som vem som helst kan köpa på apotek hade du nog inte haft någon anledning till oro. Hursomhelst, var ärlig och berätta att du tagit denna tablett. Det är nog bäst. Hur bra mår du i längden om du ljuger om det för dem? 

• Anonym (N)
    Glinda från Oz skrev 2018-04-26 16:45:24 följande:

Har du fått medicinen på recept/från kliniken är det ingen fara psykiatrin kan se det i journalsystemet.

Svårt att läsa en sådan kort trådstart innan man svarar?
  • Glinda från Oz
    Anonym (N) skrev 2018-04-26 19:54:04 följande:

Svårt att läsa en sådan kort trådstart innan man svarar?

Svårt att vara trevlig?
  • Anonym (N)
    Glinda från Oz skrev 2018-04-26 21:26:56 följande:

Svårt att vara trevlig?

Ja, mot folk som är extremt lata.
  • Anonym (Sövd)

Gjorde du en kirurgisk abort eller medicinsk?

Om du blev sövd så får man alltid smärtlindring innan. Brukar vara fentanyl så då kan du skylla på de. Annars skulle jag avboka och ta tiden om 1 månad och kissa rent då. Annars får du ju ändå ingen hjälp om du kissar positivt. Så lite pest eller kolera.

Lätt nu i efterhand att tänka på att inte ta tramadol innan men nu är de ju gjort. Lycka till

• Anonym (Låna annans urin?)

Är det övervakat UP? Om inte hade jag nog lånat en kompis rena urin för säkerhets skull. Annars håller jag med den som skrev att du borde sjukanmäla dig. Vilken konsekvens är värst; att du får vänta en månad på behandlingen eller att de misstänker att du missbrukar morfin? Det är nog hur jag hade resonerat.

De kommer förmodligen inte att se genom fingrarna dessvärre.

Svar på tråden Vägra urinprov psykiatrin