• krocko15

Tandställning 18 år?

Hej! 
    När jag var hos tandläkaren för ett par år sedan så sa de att jag hade 12 mm överbett vilket är ganska mkt. Det bestämdes att jag skulle få tandställning eftersom kravet på att få det tror jag var 9mm överbett. Jag var hos tandläkaren flera gånger under kort tid för att fixa form osv till tandställning. Sedan så fick jag en tid på sommaren där vi återigen skulle fixa lite men problemet var att jag var iväg då så var tvungen att avboka tiden. Fick inte en ny tid förrän till hösten sen och då berättar tandläkaren att tandställningen som de tänkt ge mig tydligen inte alls ger så bra resultat (eftersom de tydligen sett detta på andra patienter) och att endast en operation skulle hjälpa i mitt fall. Jag ville självklart inte operera så jag sa tack för mig och drog. Nu x antal år senare är jag 18 år och mår väldigt dåligt över mitt överbett och vill verkligen ha tandställning(dock ingen operation) och jag vet inte om jag tror på det tandläkaren sa om att bara operation skulle hjälpa. Eftersom jag har 12 mm överbett kan jag då kräva att få tandställning ändå eller hur funkar det? Plus att jag gärna vill fixa det innan jag fyller 20 så att det är gratis. Någon som vet hur det funkar? Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Tandställning 18 år?
  • Carambolan

Boka tid hos en annan tandläkare och hör vad de föreslår.

Svar på tråden Tandställning 18 år?