• Anonym (TS)

Typiska signaler hos tjejer

Hej Familjeliv, nu har jag lessnat på att förbli orörd år ut och år in, de ytterst få gånger jag har legat har jag träffat tjejer via nätet och då är det ju en annan grej. Så hur funkar det IRL då? Jag har förstått det som att ifall tjejer ska börja vifta med håret är en grej men det kanske är fel?

Har tjejer/kvinnor olika metoder beroende på ålder förresten? Jag vet hur man pratar med folk f.ö., det är bara det att antingen så raggar aldrig brudar på mig, eller så är jag för dum för att fatta när de gör det, vet inte vilket som stämmer, skulle gissa på det sistnämnda.

Kan även passa på att ställa en följdfråga när jag är igång, hur viktig är åldern? Min uppfattning är att det spelar i princip ingen roll hur vettig och städad man än är, är åldern fel är det hej svejs.

Och ja, självklart är jag medveten om att är den ena parten inte intresserad så måste man kunna ta det.

• Svar på tråden Typiska signaler hos tjejer
  • Anonym (C)

Generellt tror jag att tjejer letar efter något annat än det du letar efter. Om du bara vill ha sex och inte en relation så är du nog inte så intressant för särskilt många tjejer.

• Kråkungen
    Anonym (C) skrev 2018-04-27 13:54:31 följande:

Generellt tror jag att tjejer letar efter något annat än det du letar efter. Om du bara vill ha sex och inte en relation så är du nog inte så intressant för särskilt många tjejer.

Öh... va? Det är väl ändå helt individuellt??? Dessutom sa väl ts inget om att han enbart var intresserad av sex?

I alla fall, trådstartare: jag har lite svårt för det här med att generalisera; vår sexualitet är ju, som sagt, individuell - men jag kan ju säga hur jag själv (kvinna) reagerar om jag är intresserad av någon... :) 

Om jag bara är ute efter sex flörtar jag nog ganska friskt... kommer med lite antydningar typ om det är en man som är långhårig så kan jag påpeka att det är jävligt sexigt med långt hår. Öht ser jag till att samtalsämnena är allmänt "sexiga"/handlar om någon form av sexrelaterade saker. Jag sneglar nog mer än tittar rakt i ögonen - svårt att förklara hur jag menar, men så att det blir lite mer retsamt, eller vad man ska säga; tittar man rakt i ögonen sammanhängande under ett samtal så känner iaf jag att jag sänder ut mer seriösa signaler om att jag faktiskt lyssnar och tar det den andre säger på stort allvar. Slänger med håret och så där gör jag inte (har f.ö. inte just nåt hår som jag kan slänga med), men du kan nog ha en poäng i att om en tjej faktiskt gör det (slänger med, eller grejar med håret alltså), så är det nog ett gott tecken - har lite svårt att se nån annan anledning till varför hon annars skulle göra det :) 

Om jag däremot är seriöst intresserad (vilket var ett tag sen...) så ser jag till att lyssna, och verkligen svara på saker, och visa att jag tar det som sägs på allvar, och att jag tycker att det är viktigt och betydelsefullt (hur ointressant jag kanske än egentligen tycker att det är). Så om en tjej verkligen lyssnar på dig så ärret nog också ett gott tecken. Om hon däremot sitter och pillar med telefonen, eller hela tiden vänder sig till sina tjejkompisar, då är det nog ganska dödfött... 

Och sen kan jag också säga att iaf jag uppskattar ärlighet, så om jag skulle träffa dig, och du skulle vara intresserad, så hade det varit helt rätt att bara säga rent ut att "du, jag tycker att du är jävligt snygg/sexig/trevlig/intelligent (eller vad det nu kan vara), men jag är pissdålig på att läsa av signaler, så jag frågar helt enkelt bara om du är lika intresserad som jag." Det har faktiskt hänt mig en gång att en man sa det till mig, och bara det var ju en turn-on... :) Men det är så klart individuellt det med.

Förlåt för lite ostrukturerat svar, men detta var iaf mina funderingar :)

Kram och lycka till!
  • Kråkungen

Glömde svara på det där med åldern... det är ju så klart också en jätteindividuell grej! Personligen skulle jag ha svårt att tända på en man som var yngre än jag; på andra hållet är det däremot inga problem - den största ålderskillnaden jag haft var 37 år :) Alltså, han var 37 år äldre än jag. Men, som sagt, det är ju jätteindividuellt. För en del spelar åldern roll, för andra inte. Och för oss som åldern spelar roll för är det ju också olika - vissa kan bara tänka sig en man i sin egen ålder; andra vill bara ha yngre, och återigen andra vill bara ha äldre. Och det där med att vara vettig och städad... jag misstänker att det inte heller alltid behöver vara godo - kanske kan det till och med vara så att det inte är din ålder det är "fel" på, utan att du är just "vettig och städad"? Fast det beror ju iofs återigen på om vi snackar seriöst förhållande eller bara sex nu. Är du ute efter mer än bara sex kan du väl iofs gärna ha det vettiga och städade...  Men om du bara är ute efter sex kan du gärna skita i det - vettiga och städade människor kan ju lätt bli lite tråkiga... ;) 

• Anonym (Minsann.)
    Kråkungen skrev 2018-04-27 17:36:54 följande:

Glömde svara på det där med åldern... det är ju så klart också en jätteindividuell grej! Personligen skulle jag ha svårt att tända på en man som var yngre än jag; på andra hållet är det däremot inga problem - den största ålderskillnaden jag haft var 37 år :) Alltså, han var 37 år äldre än jag. Men, som sagt, det är ju jätteindividuellt. För en del spelar åldern roll, för andra inte. Och för oss som åldern spelar roll för är det ju också olika - vissa kan bara tänka sig en man i sin egen ålder; andra vill bara ha yngre, och återigen andra vill bara ha äldre. Och det där med att vara vettig och städad... jag misstänker att det inte heller alltid behöver vara godo - kanske kan det till och med vara så att det inte är din ålder det är "fel" på, utan att du är just "vettig och städad"? Fast det beror ju iofs återigen på om vi snackar seriöst förhållande eller bara sex nu. Är du ute efter mer än bara sex kan du väl iofs gärna ha det vettiga och städade...  Men om du bara är ute efter sex kan du gärna skita i det - vettiga och städade människor kan ju lätt bli lite tråkiga... ;) 

Hur gammal är du? :)
  • Kråkungen
    Anonym (Minsann.) skrev 2018-05-01 06:08:38 följande:
    Hur gammal är du? :)
    Haha ? förmodar att du syftar på den 37-åriga åldersskillnaden..? Då var jag 26. Fast det är några år sen nu... Skrattande
  • Kråkungen
    Kråkungen skrev 2018-05-02 09:27:44 följande:
    Haha ? förmodar att du syftar på den 37-åriga åldersskillnaden..? Då var jag 26. Fast det är några år sen nu... Skrattande
    skulle inte va ett frågetecken efter haha, utan ett tankstreck...
Svar på tråden Typiska signaler hos tjejer