Anonym (C) skrev 2018-04-27 13:54:31 följande:
Generellt tror jag att tjejer letar efter något annat än det du letar efter. Om du bara vill ha sex och inte en relation så är du nog inte så intressant för särskilt många tjejer.
Öh... va? Det är väl ändå helt individuellt??? Dessutom sa väl ts inget om att han enbart var intresserad av sex?
I alla fall, trådstartare: jag har lite svårt för det här med att generalisera; vår sexualitet är ju, som sagt, individuell - men jag kan ju säga hur jag själv (kvinna) reagerar om jag är intresserad av någon... :)
Om jag bara är ute efter sex flörtar jag nog ganska friskt... kommer med lite antydningar typ om det är en man som är långhårig så kan jag påpeka att det är jävligt sexigt med långt hår. Öht ser jag till att samtalsämnena är allmänt "sexiga"/handlar om någon form av sexrelaterade saker. Jag sneglar nog mer än tittar rakt i ögonen - svårt att förklara hur jag menar, men så att det blir lite mer retsamt, eller vad man ska säga; tittar man rakt i ögonen sammanhängande under ett samtal så känner iaf jag att jag sänder ut mer seriösa signaler om att jag faktiskt lyssnar och tar det den andre säger på stort allvar. Slänger med håret och så där gör jag inte (har f.ö. inte just nåt hår som jag kan slänga med), men du kan nog ha en poäng i att om en tjej faktiskt
gör det (slänger med, eller grejar med håret alltså), så är det nog ett gott tecken - har lite svårt att se nån annan anledning till varför hon annars skulle göra det :)
Om jag däremot är seriöst intresserad (vilket var ett tag sen...) så ser jag till att
lyssna, och verkligen
svara på saker, och visa att jag tar det som sägs på allvar, och att jag tycker att det är viktigt och betydelsefullt (hur ointressant jag kanske än egentligen tycker att det är). Så om en tjej verkligen lyssnar på dig så ärret nog också ett gott tecken. Om hon däremot sitter och pillar med telefonen, eller hela tiden vänder sig till sina tjejkompisar, då är det nog ganska dödfött...
Och sen kan jag också säga att iaf jag uppskattar ärlighet, så om jag skulle träffa dig, och du skulle vara intresserad, så hade det varit helt rätt att bara säga rent ut att "du, jag tycker att du är jävligt snygg/sexig/trevlig/intelligent (eller vad det nu kan vara), men jag är pissdålig på att läsa av signaler, så jag frågar helt enkelt bara om du är lika intresserad som jag." Det har faktiskt hänt mig en gång att en man sa det till mig, och bara det var ju en turn-on... :) Men det är så klart individuellt det med.
Förlåt för lite ostrukturerat svar, men detta var iaf mina funderingar :)
Kram och lycka till!