• astho

Vill förbli ung till utseendet, några expertråd?

Röker inte och är inte ute så mycket i solen heller, aldrig varit nån riktig sol-människa faktiskt. Så bara där har jag väl en rätt bra grund. Fast rätta mig om jag har fel, är det solarium eller att vara ute i solen också som får huden att åldras? 

• Svar på tråden Vill förbli ung till utseendet, några expertråd?
  • astho
    Mortiscia skrev 2018-04-27 08:34:39 följande:

Även solarium åldrar huden så sluta med det isf. Var noga med att inte skrubba ansiktshuden för hårt med t ex frottéhanddukar och liknande, smörj in med hudkräm, även på halsen, det är samma slags känsliga hud. Var sparsam med smink, dvs inte tre kg spackel om du ska göra dig fin, foundation behövs inte i 99 % av fallen. Se till att du dricker vatten som du ska. Använd inte en massa starka produkter i ansiktet som Clearasil osv. Det är väl vad jag kommer på nu.

Solarium har jag inte använt annat än mot eksemet för 9 år sen och kommer inte börja igen. Smink har aldrig varit aktuellt eftersom jag är kille då. :) Tack för tipsen!
  • astho
    Ggrodan skrev 2018-04-28 11:09:21 följande:
    Håller med. Folk tror jag är dotter till min syster,hon har barn :)
    Oj! Hur gammal tror folk att du är då?
  • astho

Ni ska alla ha tack för svar :) Dock måste jag fråga en sak, jag har eksem, hur fungerar det då med solskyddsfaktor?

• astho
    Phalaenopsis skrev 2018-04-28 17:16:54 följande:

A-vitaminkäm är bra mot en massa ålderstecken (ojämn hy, rynkor, fläckar). Men då lär man behöva en receptbelagd eller köpa i länder som inte är så noga med recept. Och saker som har verkan har även biverkan: Man fjällar som sjutton de första veckorna och måste skydda sig noga i solen.

Däremot är det där med solskydd höst och tidig vår bara trams på de här breddgraderna. Kan du inte bli solbränd av ljuset får du heller inte solproblem.

Ok, hur menar du med solproblem? För jag kan få en viss solbränna.
  • astho

Om man har eksem, är det helt oundvikligt att få rynkor då?

• astho

Glömde nämna en sak, min pappa har fått höra att han ser yngre ut än vad han är, tycker inte mamma ser ut att vara så gammal som hon är heller. Så jag har nog rätt bra gener kan jag tro. :)

• astho

Fråga, har kvinnor lättare att få rynkor än män? Jag är man kan tilläggas.

Svar på tråden Vill förbli ung till utseendet, några expertråd?