Trollet345 skrev 2018-04-28 17:36:09 följande:
Till Blomma. Ja sån kan det ju vara.. att man fått vänner. Det finns ju sajter där man söker efter vänner/bekanta men tycker det är dåligt resultat. Tänk om man kunde arrangera tex en gårdsfest hade varit kul men man gör ju inte sånt i Sverige.. Kan faktiskt vara lite avundsjuk till tider på människor från andra länder som har ett helt annat sätt och som inte behöver vara såna individualister. Det är bra att man klarar mycket själv och att man även är stolt över det. Men jag hade önskat lite mer balans. Vi människor behöver varann det är i allafall vad jag tycker. Men ge inte upp. Det gör inte jag har tro på att en dag vänder det! Med det sagt är jag ändå glad för de vänner jag faktiskt har.
Nu förtiden umgås jag knappt med någon, har lite ytlig kontakt med gamla vänner men jag har flyttat mycket och har ingen riktigt nära vän, Känns jättetråkigt när man vill berätta något kul, behöver boll om något eller bara tjöta lite.. ringer mamma då. :/ Min sambo tycker att jag är tråkig som alltid är hemma och aldrig har nya saker att prata om.. Jag bodde på ett invandrartätt ställer förr och de verkade ha så mysigt på somrarna, de var alltid ute på gården hela tjocka släkten och grillade mm, barnen sprang runt och lekte och jag hade alltid balkongdörren öppen för det lät så genuint glatt :)