Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Kommer minst ett parti hamna under 4%

themia skrev 2018-05-09 09:35:06 följande:

Vi hoppas naturligtvis att MP blir kvar. Ett parti som försvarar jordens klimat och framtida generationer behövs i Sveriges Riksdag!

Sen ser jag gärna att SD kommer med i regeringen. Det vore en spännande upplevelse att se ett 15%-parti upplösas inifrån av fraktionsstrider, när man blir tvungen att ta ansvar för sin politik.

Ju mer MP desto mindre framtid för Sverige, och ju mer MP-liknande politik världen över desto mindre positiv framtid för världen - så varför bry sig om jordens klimat och framtida generationer överhuvudtaget om man vill satsa på att hoppas på ett parti som MP vid makten...??? 
  • Nimzay
    Tecum skrev 2018-04-28 17:06:00 följande:

Kd får det svårt i år! De andra klarar sig och risken är att F! kommer in då många missnöjda Mp-väljare kanske går dit.

Anonym (Majrovas) skrev 2018-04-28 17:08:50 följande:

Håller tummarna på att MP åker ut. Då åker champagnen fram.

Anonym (Göran) skrev 2018-04-30 15:44:07 följande:
    Jaaaaa!!!!

Du firar jag också.
    Anonym (Lik) skrev 2018-05-09 04:53:02 följande:

KD och SD har väldigt lik politik, jag tycker om de båda men kommer rösta på SD eftersom det är större chans att de vinner. Så KD riskerar ju att åka ut tror jag. :(

• Nimzay
    punktslash skrev 2018-05-09 10:03:32 följande:
    Problemet med MP är att de fokuserat mer på annat, t.ex. att förstöra för framtida generationer här hemma.
    Så sant Rynkar på näsanRynkar på näsanRynkar på näsan
  • Nimzay
    themia skrev 2018-05-09 13:57:04 följande:
    Jag är säker på att du tror det du skriver. Verkligheten är förstås en annan.
    Eller inte...
  • Nimzay
    themia skrev 2018-05-09 13:59:10 följande:
    Och det var ditt bästa argument?
    Jag är iofs inte förvånad. Enögdheten är ju typisk för medel-SDaren
    Argument och argument...jag tycker snarare det låter som sanningen helt enkelt jag - att mp är experter på att skapa förödelse för framtida generationer är ju liksom verkligheten - bara så det är liksom..
    .
    Men du måste hur som helst vara lycklig du som verkar sakna förmågan att inse den fasansfulla sanningenGladSolig
  • Nimzay
    Abegayle70 skrev 2018-05-09 15:25:41 följande:
    Jag röstar inte på ett rasistiskt parti med rötter i nazism. Lika lite som jag röstar på MP med sitt fjäsk för islamister.
    Så även om du med all säkerhet visste att SD var de enda som kunde förhindra vidriga S så skulle du alltså ändå inte rösta på dem?, hmm ja det säger ju mycket. Tycker hur som helst det är sorgligt att folk resonerar så.
  • Nimzay
    Anonym (Lik) skrev 2018-05-09 15:36:20 följande:

SDs partiprogram är bra, vad snackar du ens om. Finns några enstaka punkter jag inte håller med dom om, men att partiet skulle upplösas inifrån är en ren önskedröm från din sida. Dom är det starkaste partiet, som Jimmie sa i ett tal, dom gör inte det för att deras största dröm är att vara politiker, utan för att dom känner att det är deras plikt att rädda landet. M och S vill ju har makten bara för att ha makten, SD vill ha makten för att rädda landet innan det är bortom räddning. Vad får du 15% parti ifrån?

Sen måste jag ju ändå säga att den som på fullaste allvar tror att miljöfrågan är den viktigaste måste vara helt hjärntvättad av svensk vänstermedia. Faktumet är att även om vi skulle ha 0% miljöpåverkan, säg att hela sverige skulle försvinna från jorden yta eller något - så skulle fortfarande isen smälta i arktis. Vi är ett så litet obetydligt land att vi inte spelar roll, vad vi gör och inte gör spelar ingen roll. Vi är ett av dom mest miljövänliga länderna på jorden, varenda jävel källsorterar och om en pantburk ligger slängd på marken så tar antingen pensionärerna eller tiggarna upp dom. Vår miljöpåverkan är så otroligt minimal, ska i göra skillnad på riktigt måste vi göra det genom att influera stormakterna och jobba med miljön i större länder. /Hon som källsorterar, har miljöbil, cyklar till jobb och skola, handlar lokalproducerad mat och ekologiskt och inte vill ha någon jävla flygskatt som bara skulle leda till en större segregation mellan norra och södra sverige. 

Anonym (Lik) skrev 2018-05-09 15:38:58 följande:
    SD har en betydligt större chans att vinna är KD, hur menar du nu? Jag var en av dom få som trodde att Trump skulle vinna medan folk skrattade åt mig och sa att det inte fanns en chans. Jag tror att SD kommer att vinna, eller nej jag vet att SD kommer att vinna. Vem skulle rösta på S efter 4 år i misär med en jävla tomte som ljuger och leker med härskartekniker. Nej usch, hoppas svenska folket har mer gärna än så.

• Nimzay
    themia skrev 2018-05-09 17:04:17 följande:
    Fortsätt du att leva i den behagliga förnekelsen. Dina barnbarn får betala för att sådana som du inte vågar se sanningen.
    Pratar du med dig själv?
  • Nimzay
    Abegayle70 skrev 2018-05-09 19:18:07 följande:
    Nej, jag kan inte förmå mig att rösta på ett rasistisk parti med rötter i nazismen. 
    Fy fan alltså så du skulle hellre låta ett så vidrigt och ondskefullt parti som Socialdemokraterna fortsätta ha makten
  • Nimzay
    Abegayle70 skrev 2018-05-09 19:27:47 följande:
    Av två onda ting väljer jag så klart det minst onda. 
    Rasister är inte ondare än S.
Svar på tråden Kommer minst ett parti hamna under 4%