Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Vilsen småbarnsmamma i ekorrhjulet

Jag känner igen ekorrhjulet, särskilt efter tredje barnet och en halv sköldkörtel som inte är tillräckligt funktionell efter en operation p g a cancer, vilket ger begränsat med energi, ungefär hälften mot innan barnen ... Jag ligger alltid efter med allt typ.
    Nu har jag visserligen valt att jobba 80% för att jag inte har energi till mer. Så min lediga fredag stannar vi antingen hemma och tvättar och städar ikapp en del eller går till öppna förskolan med de två yngsta. Sedan den äldsta blev skolbarn har vi också fler tider att passa. På helgen går jag allt mer sällan på stan då det blivit allt skönare att bara vara hemma. 

I ert fall undrar jag hur mycket ni vann på att flytta ut till hus, både ekonomiskt, tidsmässigt och energimässigt. Att fixa ett hus i två års tid skapar en bundenhet att man behöver lägga tiden där. Att behöva pendla tär på tiden. Sedan är ju frågan om det blir bättre med både tid och pengar om ni fixat huset klart?

Kanske kan ni bestämma att ni gör något spontant t ex en gång i månaden. Sedan vad du behöver göra för att få en kick vet bara du. Om det är att ni gör en resa till spontant resmål eller hittar nya platser i närmiljön är ju upp till er.

Svar på tråden Vilsen småbarnsmamma i ekorrhjulet