Avskedsgåva till psykolog?
Så, om bara några veckor avslutas min terapi, som har varat i litet drygt 3 år. Jag har kommit långt på den tiden; mycket pga att jag välsignades med en fantastisk psykolog. Ord kan inte beskriva hur mycket hon har gjort för mig. På den här tiden har jag förvandlats från en paranoid och djupt olycklig liten sak till någon med ett rikt förråd av både självkänsla, livslust och stabila relationer. Mycket pga att min psykolog har funnits där, ibland t o m utanför arbetstid, och ihärdigt arbetat för att göra folk av mig också. :)
Då jag kommer att sakna henne något enormt och då jag inte ärsärskilt bra på att verbalt visa uppskattning och vid vårt sista möte kommer jag säkerligen bara att försöka hålla tillbaka tårarna så skulle jag vilja ge henne något. Har talat med min mor, som jobbar inom vården, som gav ett blankt nej till det samt psykologens kollega som trodde att hon nog skulle bli glad.
Så frågan är: om så vore, vad fan skall man ge bort? Blommor är verkligen inte min grej och jag är ganska så säker på att känner mig såpass bra att hon hade blivit lite förvirrad om jag kom med en sådan. Då jag ritar och målar en del så har jag övervägt en teckning, men jag har ingen aning om vad motivet skulle bestå av då jag egentligen inte direkt känner henne. Har också funderat på att ge henne en av mina favoritböcker (ny, givetvis) men det kanske är riskabelt ifall hon redan har läst den?
Någon som har varit i en liknande situation och/eller vill ge mig litet tips?