• annieh897

Rädda nerspydd soffa, hjälp!

Jaha, dottern hade spykalas i soffan igår. Försökte få bort det värsta med vatten och yes diskmedel men idag luktar det fruktansvärt. Hur får vi bort lukten? Har läst om bikarbonat men det borde vi väl haft på direkt, inte 12 timmar senare. Tygsoffa, dynorna ej borttagbara, vi har inte råd med en ny... Kan den räddas?

• Svar på tråden Rädda nerspydd soffa, hjälp!
  • Anonymamamma

Jag hade också tagit diskmedel, sen ättika och tillsist ångrengöraren (men testa på ett dolt ställe så att det inte bleker tyget)

• Anonymamamma

Gjorde du såhär med bikarbonaten?

?strö bikarbonat över soffan, eller heltäckningsmattan för att ta bort lukten. Borsta runt en liten stund, låt verka några minuter och dammsug bort bikarbonatet! Detta tips har den trevliga biverkningen att det även tar bort lukten i dammsugaren.?

(Jag kommer tids nog vara i samma sits som, potträning) du så alla tips är värdefulla oh bikarbonat har jag aldrig testat)

• aerial

Ett tips till en annan gång är att köpa hem Supersorb. Det gör att kräkset blir till små klumpar (ser ut som kattsand) som man lätt sopar ihop. Det luktar även citron och tar bort den värsta doften.

• Anonymamamma
    aerial skrev 2018-04-29 13:53:01 följande:

Ett tips till en annan gång är att köpa hem Supersorb. Det gör att kräkset blir till små klumpar (ser ut som kattsand) som man lätt sopar ihop. Det luktar även citron och tar bort den värsta doften.

Kan man använda kattsand i nödfall tror du? ;)
  • aerial
    Anonymamamma skrev 2018-04-29 17:13:50 följande:

Kan man använda kattsand i nödfall tror du? ;)

Man kan ju alltid pröva.
Svar på tråden Rädda nerspydd soffa, hjälp!