Fortsätta förhållande efter att frun varit otrogen?
Det är ungefär 95% sannolikhet att den nya mannen efteråt visade att han inte ville mer. Då finns du där som en dörrmatta som är rädd att vara själv.
Ta dig en funderare verkligen. Hon kommer aldrig känna för dig det hon kände för honom den kvällen och det är det hon kommer tänka på när hon drömmer sig bort.
Hon kanske inte kommer göra det igen då hon nu valt dig som försörjare och livskamrat men undran kommer alltid finnas hos henne vad som hade hänt om hon lämnade dig. Risken är överhängande att hon hoppar på nästa tåg med samma eller en ny man för att känna det DÄR igen.
Men kan du leva med att hon gett hela sig själv till en annan och att ni nu kommer fungera som två vänner där allt sexuellt kommer vara pestsmittat mellan er så gör ett försök. För eventuella barns skull kan du trösta dig med.
Att du ska ändra dig är bara ett klassiskt sätt för henne att rättfärdiga sin otrohet. "Du lyssnar inte" "jag får göra allt här hemma" osv. Allt handlade i grund och botten om en förälskelse, attraktion och kåthet. Ingen tömd diskmaskin i världen hade förhindrat det.
Jag är själv den där dörrmattan som är rädd att vara själv.
I mitt fall upplevde jag först klar ånger från min fru, men senare byttes det om till att anklaga mig för diverse fel. Att allt mer eller mindre var mitt fel... Det är människans undermedvetna sätt att hantera sina egna misstag och döva sitt dåliga samvete. Men även om man vet det gör orden ont.