Anonym (Pålen) skrev 2018-04-29 23:43:28 följande:
Min kollega dansar tydligen pole dance. Jag tänker på prostituerade i actionfilmer som ålar sig mot en påle.
Är det inte en massa porr-vibbar kring denna dans? Hur kan man tycka detta är en sport? Det är ju inte ens fint att titta på. Bara massa kråmandes.
Inte från porr direkt , däremot från strippklubbar. Men det har vuxit sig stort under en rätt lång tid nu. Är rätt rolig träning och kan även vara riktigt bra träning. De som tävlar i det gör helt sjuka grejer som kräver styrka, en stabil och stark core, balans. Så visst är det en sport i den menigen, krävs definitivt atletiska färdigheter.
Att du inte tycker det är fint att titta på, jaha? Är det fint att titta på alla annan sport menar du? Själv tycker jag inte sporter oftast är så "fina" att titta på, men imponeras av hur duktiga atleterna är. Sen är ju sådant som gymnastik, dans, konståkning - pole dance - det har ju en koreografidel till sig också, där en del av sporten handlar om att göra kreativa koreografier, och det kan ju vara fint.