Anonym (unknow) skrev 2018-06-08 07:39:27 följande:
Idag har jag varit ren i 41 dagar. Jag är nere på en halv sobril om dagen och på måndag är det slut med den också. Så egentligen kan jag först nästa vecka säga att jag är helt ren och det är mitt mål just nu. Jag har även pratat med några stycken vänner som jag kan tänka mig skulle vara jättebra sponsorer. Jag hoppas att någon av dessa känner att dom vill och klarar av att hjälpa mig med det. Det är 3 personer som har varit enormt stöd för mig hela resan från mitt erkännande till idag. Det finns inga ord som gör deras betydelse och min tacksamhet rättvis.
Andra mötet gick mycket bättre och nu på söndag är det dags för möte igen.
Stort tack till alla som följer den här tråden och kommer med hjälpsamma råd och stort tack för all uppmuntran. ??
GRATTIS! ÄR STOLT ÖVER DIG!

Att ha hjälp och stöd i omgivningen och framförallt gemenskap tycker jag personligen var det som gjorde det möjligt. Det skulle liksom kännas omöjligt att sluta dricka ensam i sitt hem helt själv. Hörde talas om någon som gjorde det, var nykter 10 år och fick sedan återfall och söp snabbt ihjäl sig. Nä, gemenskap, att få hjälp från andra som är nyktra/rena och som själva har slutat och gå på möten så att man kan få ett helt nytt socialt nätverk känns väldigt viktigt för att leva livet ren och njuta av det. När man har gemenskapen blev det lätt liksom. Att det finns människor som ser ens missbruk som ett GEMENSAMT problem som alla hjälper till att lösa, är fantastiskt. Allt stöd till dig!