• eli77

Vad gör ni tillsammans med era barn i sommar ?

Hur spenderar ni sommaren tillsammans med era barn ? Utlandsresor, hemma semester, sommarstuga, nöjesparker, etc etc hur ser er sommarplan ut och vad brukar era barn tycka är roligast ?

• Svar på tråden Vad gör ni tillsammans med era barn i sommar ?
  • Anonym (Vi)

Vi tänkte kanske åka till ett nöjesfält. Förutom detta mest hemma, bor på landet. Montera upp trampolinen så småningom... Inget annat.

• Anonym (Allt)

Vi åker utomlands ibland men i år blir det en resa inom Sverige, en tripp till sommarstället samt nöjespark, museum, teater och sådant. Mycket som vi anser vara vardagslyx med brunch på uteplatsen/grilla. Har dock aldrig varit på stranden med barnen i Sverige såsom vi var hela somrarna som barn. Men det kanske kommer i skolåldern. Vad ska du göra själv, letar du tips?

• Anonym (gräs)

Ingenting.
    Ungarna gör vad de vill och jag solar.

• eli77

Har inte planerat in något ännu , mest nyfiken på hur andra gör, kanske kan få lite inspiration ????

• Träskvatten

Vi seglar. Jag ska försöka dra med dem på lite annat som klättring eller åtminstone vandring men jag är inte så hoppfull. Har man gift in sig i en sjömanssläkt så har man, allt fast under fötterna betraktas med viss skepticism.
    Själv skulle jag vilja anlägga en damm i trädgården men jag tvivlar starkt på min förmåga att övertala att nu i år ska vi stanna hemma och - tadamm - gräva. Glad

• Lunamoon

Vi åker en vecka utomlands till ett Lollo och Bernie-hotell (barnens favorit) där vi ska bada, mumsa frukt och glass, gå på disco och leka. En riktig barnvecka med deras intressen fullt i fokus. Är ju iofs vårt intresse med att se barnen så glada, hehe. Sen blir det Kolmården, leka på lekplatser, bada i pool/sjö, hoppa studsmatta, cykla osv, en sväng till Göteborg med en tripp till Liseberg, moster kommer och sover över hos oss, ut och segla sammanlagt en vecka brukar det väl bli plus en massa annat roligt. Vi försöker varva gratis aktiviteter med lite dyrare saker och i år blir det en hel del, dels för att barnen börjar bli lite större men också för att vi har sex veckors ledigt i sommar. Givetvis kommer vi även ha lugna mysdagar med lite mys inomhus med film, spel osv. Tror det kommer bli en höjdarsommar!

• Lynxsa

Åka och plocka jordgubbar på självplockning.

Tälta en natt på ön i sjön.

Kanske Skansen, spännande att åka tåg till Stockholm.

Och bada bada bada vid väder.

Barnen är 41/2, 21/2 och 1 år i sommar

• Anonym (M)

Djurparker (Kolmården, Borås, Nordens ark...) då djur är sonens stora intresse.

Det blir också en resa till Stockholm med museum, Gröna Lund, lekparker...

Sen blir det någon vecka i släktingars sommarstuga.

Vi tänker oss också en del mindre utflykter i närområdet. Och förhoppningsvis en del tid på stranden.

• Anonym (Massor)

Vi gör så mycket som möjligt tillsammans.

En vecka har vi tänkt åka utomlands.

Dottern fyller år på sommaren så då har vi kalas för henne. I övrigt är det mycket fokus på barnsaker över lag: lekparker, meta, äta glass i solnedgången, åka tåg till någon stad, åka ut med båt på sjön, åka över till Danmark.

Hemma har vi studsmattan som är den stora favoriten och sen gäller naturligtvis bad vid alla tillfällen. Och så vill hon leka med kompisar flera gånger i veckan.

Vi kommer att vara hellediga i två veckor och utöver det kortar jag av veckorna när det passar. Dottern är ledig från fritids hela sommaren och kommer att varva tiden med att meta med farfar, baka med farmor, plantera och bada med mormor och snickra och meka med morfar.

Det låter så mycket när man skriver ner det så här men jag tror att vi gör ganska normala saker. Vi har vissa saker vi faktiskt gör varje sommar; vi åker till västkusten ett par dagar, vi sitter med fötterna i sanden på Österlen och vi åker över till Danmark och äter rød pølse.

• Studentpappa

Det blir en jävla massa cyklande som det verkar Sen beror det på vädret, blir det bra så hänger vi mycket på stranden. Fiska vill dom göra också så det blir väl någon natt i tält.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Vad gör ni tillsammans med era barn i sommar ?