Är jag ensam?
Hej. Jag har en fråga. Jag är i vecka 37.(36+4) jag och sambo har flyttat till hus nu i helgen och vi närmar oss förlossningen med stormsteg. Jag har en jobbig oro inom mig som smyger sig på sakta. Det är det här med svärföräldrarna. Dem är alla tiders, hjälpsamma och super snälla. Men jag blir orolig över att dem förväntas sitta barnvakt tidigt och dem lyssnar inte riktigt på vad jag säger. Dem köpte en vagn och en Babysitter som jag int3 alls gillar. Vi har dessutom redan en vagn vilket jag sa till dem.. Det var secondhand och billig skit om man frågar mig. En rosa Babysitter och vi vet inte ens om vi får en pojk eller flicka. Och hon pratar om att dem ska ha en spjälsäng hos dem, ha den vagnen och babysittern hos dem också ifall inte vi ville ha det. Jag får nästan panik, jag har en känsla av att dem kommer lägga sig i väldigt mycket om vad vi ska göra och inte. Jag är orolig att det kommer bli för mycket. Jag är självständig och jag vill inte ha en massa hjälp och råd/tips om jag inte ber om det. Jag hsr också svårt för att säga till om det blir för Mycket. Jag känner och är redan typ.. Livrädd för att någon ska ta mitt barn ifrån mig.
Är jag den enda som känner så? Har ni känt så? Detta är vårt första barn och deras första barnbarn. Och om ni kände så, hur har det gått efteråt sen? När barnet är fött?
Otroligt tacksam för svar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-03 06:30
Min oro har nu släppt ????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-03 06:30
Oj, vet ej varför det kom en massa frågetecken.