• mia60

Jättemörk urin.

Kissade två gånger brun svart urin, sen blev det normalt igen, jättekonstigt.

Ringde VC att jag skulle avvakta , någon som också haft Det?

Mia

• Svar på tråden Jättemörk urin.
  • lövet2

Om du jämför färgen, var det som te, svagt kaffe eller starkt kaffe?

• Mittiprick

Hur många trådar om detta behöver du? Låter ju helt normalt eftersom du inte dricker tillräckligt om dagarna, vilket du själv påtalat.

Tells it the way it is.
  • Deceree1
    Mittiprick skrev 2018-05-01 18:06:46 följande:

Hur många trådar om detta behöver du? Låter ju helt normalt eftersom du inte dricker tillräckligt om dagarna, vilket du själv påtalat.

Hur vet du att det är en och samma person som gör fler trådar?
  • mia60

Svagt kaffe tyckte jag nog...

• Mittiprick
    Deceree1 skrev 2018-05-01 18:26:09 följande:

Hur vet du att det är en och samma person som gör fler trådar?

Samma story två dagar i rad. Samma sätt att skriva på. Klart som korvspad att det är samma.
    Tells it the way it is.
  • mia60

Jag har Aldrig skrivit detta förut....

• lövet2
    mia60 skrev 2018-05-01 18:30:35 följande:
    Svagt kaffe tyckte jag nog...
    Har du haft problem med gallsten?
  • Mantrasina

Dricker du en och en halv liter vätska per dag? Om inte, gör det. Om kroppen inte får tillräckligt med vätska blir urinen koncentrerad, det vill säga mörk i färgen.

• mia60
    Mantrasina skrev 2018-05-01 19:27:04 följande:

Dricker du en och en halv liter vätska per dag? Om inte, gör det. Om kroppen inte får tillräckligt med vätska blir urinen koncentrerad, det vill säga mörk i färgen.

Försöker dricka mycket men detta var verkligen mörkt påminnde om svagt kaffe (se ovan)

Och hände bara två gånger....
  • Deceree1

Är din avföring ovanligt ljus? Om urinet blir mörkt och bajset ljust så kan det vara en indikation på canser. Men det va inte mörkt hela tiden sa du va?

• mia60
    Deceree1 skrev 2018-05-01 19:46:06 följande:

Är din avföring ovanligt ljus? Om urinet blir mörkt och bajset ljust så kan det vara en indikation på canser. Men det va inte mörkt hela tiden sa du va?

Ingen ovanlig färg på avföringen o urinen var endast mörk vid två tömningar.
  • Deceree1
    mia60 skrev 2018-05-01 19:49:17 följande:

Ingen ovanlig färg på avföringen o urinen var endast mörk vid två tömningar.

Då är det säkert ingen fara. Undrar om inte urin kan färgas av, av olika drycker.. alltså om man äter spenat så kan bajset bli grönaktigt. Kanske nån dryck som avger färg?
  • mia60
    Deceree1 skrev 2018-05-01 19:52:43 följande:

Då är det säkert ingen fara. Undrar om inte urin kan färgas av, av olika drycker.. alltså om man äter spenat så kan bajset bli grönaktigt. Kanske nån dryck som avger färg?

Det enda jag åt mycket utav samma dag var jordgubbar, drack inget speciellt förutom te o vatten.
Svar på tråden Jättemörk urin.