Anonym (Ej fattig men) skrev 2018-05-01 20:28:06 följande:
Det är mycket tjat från båda barnen som är i övre skolåldern att vi har för gamla grejer,att deras telefoner o datorer är för dåliga o.s.o.s.v men jag fattar ärligt talat inte hur vi ska ha råd med splitternya grejer! ? Vi köpte en begagnad dator förra året för ca 1200 spänn åt sonen men den dög inte. Hann vill köra spel som kräver en ny dator för flera tusen! O konsolerna vi har är inte heller bra då det ej görs nya spel längre men en ny kostar ju multum! Vi har nu bestämt att sonen ska få en ny telefon eftersom den han har är från stenåldern så det känner vi att han behöver så han kan iaf använda dom sociala apparna hans kompisar har. Men då kommer vi inte ha råd med nå nya datorer eller konsoler på ett tag.fattar inte hur folk kan ha råd med all ny teknik hela tiden!?
WOOt!
Jag är inte "rik" alls. Jag har iofs köpt mig en ny dator.
Då min gamla dator var 12år gammal. Fast min 12år gamla dator skulle jag ändå kunnat köra många av dagens spel (som släpptes 2017 och 2018"), på den gamla, beroende på spelets krav.
Jag köpte nya dator i delar, och byggde ihop min nya själv med hemma på vardagsrumsgolvet.
Det är inget fel att köpa en begagnad dator, tvärt om det är bra idé. Dock så bör man ju ha lite koll när man skall köpa en begagnad dator i synnerhet om man har en barn som gillar att spela spel. Det låter ju som ni har köpt en begagnad kontorsdator, i stället för en begagnad gamingdator, och då är det inte konstigt att datorn blir svår att spela på och "inte duger".
Så nej man behöver inte "köpa ny dator för flera tusen spänn", för att kunna klara av dagens spel, dock så bör man kanske ta hjälp av datorkunnig om man inte är så kunnig på datorer själv, så man kan få rätt typ av begagnad dator. För det är lite olika krav på kontorsdator från en gaimingdator. De flesta köper datorer som man kan använda till spel i första hand, men det funkar ändå att använda för "skolarbeten" med.
Jag själv gillar att använda Photoshop väldigt mycket och lärde mig snabbt att det var vettigt att ha en gamingdator, då Photoshop kräver en hel del av datorn, och jag gillar att multitaska med tunga grafikprogram. Dock så spelar ju jag inte datorspel.