Inlägg från: Nicciz |Visa alla inlägg
  • Nicciz

Barnverkstad med start juni 2018

Hej! Vi hade tänkt börja i juni men tjuvstartade lite nu i april. Kollar inte ÄL och planerar inte in sexet, blir det så blir det helt enkelt. Har börjat läsa på en del, det är mycket jag inte haft en susning om. Visst kan vi följas åt, kul :)

• Nicciz

Jag tog ut min kopparspiral efter 5 år i november. Funderade på NC ett tag därefter men vi har struntat i att använda något, bara haft uppehåll en vecka i månaden ungefär. Spännande att höra att det fått dig att lära känna din kropp bättre! Själv har jag egentligen ingen koll på när jag har ÄL, förutom de månaderna då jag känner det. Har använt P tracker i sju år och noterat varje mens, varje månad under hela tiden så jag hoppas att deras indikator för när jag har ÄL är ungefärlig.

Ska bli roligt att följas och se hur det går. Jag har en massa gravidsymton redan nu, men tror att jag blivit skengravid av allt surfande kring graviditet...

• Nicciz

Kroppen spelar nog mig ett spratt! Jag tog ett test idag, BIM -5. Det var negativt. Väntar i några dagar och testar igen.

• Nicciz

Jag har köpt ägglossningstester men det hjälper inte så mycket tycker jag. Svårt att tyda! Vi har sex varannan dag ändå så behöver liksom inte pricka in rätt datum. Jag är nervös och förväntansfull :) Har köpt en massa graviditetstester också, sådana man kan testa med tidigt och vanliga. Tanken att bära ett barn inom några månader känns både läskigt men sjukt roligt!

Svar på tråden Barnverkstad med start juni 2018