Inlägg från: kattfnatt |Visa alla inlägg
  • kattfnatt

Fler 40 plussare som plussat?

Är nästan 40 (är 39!) men hoppar in i gruppen. Väntar tredje barnet och är i vecka 12. Har en 5-åring och en 8-åring. Har varit ett vrak sen vecka 5 med trötthet, illamående, myrkrypningar i benen etc. börjar bli lite less på att må dåligt. Har ingen som helst energi. Väntar på remiss till KUB och är livrädd! Är sjukt rädd för kromosomavvikelser men vill göra testet. Är livrädd att då dåliga siffror. Ja lite status just nu...

• kattfnatt

@Brun-Li

Tack! Jag trodde att det skulle vara möjligt med Nipt bekostat av landstinget så blev lite besviken när de på MVC sa att jag måste betala. Har verkligen inte de pengarna just nu annars hade jag gjort det. Har funderar mycket kring alla tester och som jag känner nu känns det ändå bra att iaf göra ett tidigt UL.

• kattfnatt

Jag har nu fått tid till KUB om 1,5 vecka och känner att det viktiga för mig är att se om barnet har någon grav missbildning som de isf kan se på UL. Sannolikheten kring kromosomavvikelser känns som att man får ta med en nypa salt. Till och med barnmorskan sa att testet inte är tillförlitligt. Det som sker sker. Vill verkligen inte oroa mig kring detta även om det såklart är nervöst på alla sätt.

Mår så himla dåligt fortfarande. Mega mega trött och slutkörd, illamående och allehanda krämpor. Känner mig som ett vrak idag. Någon mer som mår risigt?

Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?