Fler 40 plussare som plussat?
Hej, vill oxå gärna vara med :) Bf juli-2019 om allt går vägen, har en son sedan tidigare. 42 år
Hej, vill oxå gärna vara med :) Bf juli-2019 om allt går vägen, har en son sedan tidigare. 42 år
Är nästan 40 (är 39!) men hoppar in i gruppen. Väntar tredje barnet och är i vecka 12. Har en 5-åring och en 8-åring. Har varit ett vrak sen vecka 5 med trötthet, illamående, myrkrypningar i benen etc. börjar bli lite less på att må dåligt. Har ingen som helst energi. Väntar på remiss till KUB och är livrädd! Är sjukt rädd för kromosomavvikelser men vill göra testet. Är livrädd att då dåliga siffror. Ja lite status just nu...
@Brun-Li
Tack! Jag trodde att det skulle vara möjligt med Nipt bekostat av landstinget så blev lite besviken när de på MVC sa att jag måste betala. Har verkligen inte de pengarna just nu annars hade jag gjort det. Har funderar mycket kring alla tester och som jag känner nu känns det ändå bra att iaf göra ett tidigt UL.
Nä väntan på svar är ju olidlig tills man får svar. Jag gjorde ju ett NIPT-test i v.11 och blev uppringd 1 vecka efter testet så det var ju ganska snabbt jobbat ändå.
Då jag var gravid med min son i 2014 gjorde jag KUB-test här i Oslo och då varen samtalstimme med en kurator inför Ultra-ljudet obligatoriskt för att få information om KUB men även fokus på att man skulle ha tänkt igenom ett eventuellt "negativt" besked. Tanken god, dock tror jag att många beslut tas då saker och ting verkligen ställs på sin spets.
Annars lyser gravid-glowet med sin frånvaro här, mår nästan ständigt lite dåligt och är havltrött och ofokuserad. Suck - längtar till Juli...
Grattis till graviditeten! Jag blev också inskriven sent (v 20) pga av brist på barmnorskor etc. men hade gjort ett NIPT-test privat så jag kontaktade vården först i v 14 eller nåt. Jag är 43 år och allt har sett bra ut så den enda xtra uppföljningen är att jag kommer bli igångsatt BF+7 (nu på onsdag) istället för brukliga +14 om inget skett innan dess. Försök se det som en positiv grej att de följer upp ordentligt - det är värre om det är tvärtom vilket jag själv tidigare bittert fått erfara.