• sof t

Kan någon ge mig ett lugnande ord?

hej!

Vet inte vart jag skulle lägga tråden då vi inte planerar barn men jag undrar över gravsymtom.

Jag väntar min mens senast idag men den har ej dykt upp.

Fick en liten rosa/röd färsk blödning i sön 29/4 som kom och gick lite under dagen. Har haft mensvärk och vart sjukt trött sen i sön, så den kanske är på g. Använder preventivmedel, men mensen brukar alltid komma regelbundet.

Anledningen till att jag är fundersam är för att när jag väntade ettan hade jag en liknande blödning strax innan beräknad mens.

Undrar om jag kan vara gravid nu trots skydd? Vet att ingen människa kan svara på det nu men Hur stor är chansen?

uuurk Känner mig verkligen nygravid, trött, frusen, hungrig, mensvärk, svullen mage, svagt illamående osv.

Jag undrar om det finns nån som känner igen sig i detta och som kan säga nåt lugnande (tex att chansen är mindre än 1%, så har jag också känt typ 1000 ggr men aldrig vart nåt osv) till en nervös mamma som är nöjd med tillvaron och har mer än fullt upp med sina 2 vildar.

Jag vet nog eg innerst inne att jag är gravid. Känner mig förvirrad bara, vet inte alls vad jag vill. Detta är inte planerat. 3 barn känns så mkt. Kan ej vänja mig vid tanken riktigt. Mina ungar är 1,5 och 3,5 nu. Intensiva åldrar.

Ska ta ett test imorgon.

Tankarna snurrar runt runt. Behöver nåt lugnande ord om någon orkar för vet inte vem jag ska prata med och sambon är på jobbet. tack så mkt!

Kram!

• Svar på tråden Kan någon ge mig ett lugnande ord?
  • sof t

Jag testade redan samma kväll nån timme efter jag skrev här. kunde inte sluta tänka på det så det var bara att få det överstökat kände jag. Vi har landat lite nu, min man blev jätteglad, det var självklart direkt. jag var mer tveksam. Men vi har pratat mkt fram och tillbaka tänkt igenom och vägt för och nackdelar osv. Det är ju tidigt än och allt kan hända men det lutar åt att vi ska få tillökning vid årsskiftet.
  • UndrandeSökare
    sof t skrev 2018-05-03 23:23:39 följande:

Jag testade redan samma kväll nån timme efter jag skrev här. kunde inte sluta tänka på det så det var bara att få det överstökat kände jag. Vi har landat lite nu, min man blev jätteglad, det var självklart direkt. jag var mer tveksam. Men vi har pratat mkt fram och tillbaka tänkt igenom och vägt för och nackdelar osv. Det är ju tidigt än och allt kan hända men det lutar åt att vi ska få tillökning vid årsskiftet.

Grattis till plusset !
  • sof t

Tack så mkt. Känns fortfarande så overkligt, är livrädd och glad på samma gång!

Svar på tråden Kan någon ge mig ett lugnande ord?