• Anonym (Kalaspinglan)

Present till mamma och dotter

Jag är bjuden på födelsedagskalas till en god men inte så jättenära vän. Hon fyller jämna år och ska ha festen tillsammans med sin vuxna dotter som också fyller jämna år och bor på annan ort och som jag bara har träffat någon gång för massa år sedan. Nu kommer frågan. "Ska" man köpa en present till dottern också? Självklart så gör jag gärna det men det känns konstigt (hittar inget bra ord) att köpa present till någon man inte känner. Känner mig så löjligt bortkommen. Har tänkt på att ge en penninggåva till Barncancerfonden eller något liknande men jag vet inte om det är okey som födelsedagspresent. Komma tomhänt känns också fel. Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Present till mamma och dotter
  • Carambolan

När jag blivit bjuden på dubbelkalas där jag bara känner en av värdarna brukar jag ta med en symbolisk present till den andre. Blombukett, choklad, vinflaska, etc.

• BurningDiamond

Håller med, jag hade inte heller velat komma till ett kalas för två personer där jag bara känner den ena, och inte ha med något till personen jag inte känner.
    Jag tycker att det låter som en jättebra idé att ge en donation till välgörande ändamål i present till någon man inte känner. (Till folk man känner också för den delen. )

• Anonym (Kalaspinglan)

Tack för bra tips!

• Glinda från Oz

Jag hade inte köpt något till båda det hade bara känts konstigt men är det hemma hos henne kan du ta med dig en blombukett eller liknande.

• Physalis

Jag hade nog också ordnat en riktig present till den som jag känner och något symboliskt till den jag inte känner.

Alternativt en upplevelse de kan dela, kanske ett restaurangbesök eller vinprovning?

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Kalaspinglan)

Tack igen för fler bra tips! En upplevelsepresent fastnade jag för. Det får det bli!????

• Anonym (Kalaspinglan)

Ojdå, mitt senaste svar avslutafes med frågetecken när det skulle vsra utropstecken.

Svar på tråden Present till mamma och dotter