• MrMister82

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Beklagar ditt livsöde. Tyvärr alldeles för vanligt att kvinnorna i systemet gaddar ihop sig mot pappor, även där han faktiskt är bäst lämpad.

Finns inga vinnare. Mamman riskerar väldigt arga barn som säger upp bekantskapen när dom blir vuxna och sanningen kommer fram.

Jag tycker du ska ge barnen en ny chans om de vill träffa dig. Det kanske bara blir en gång, som ett avslut för er alla eller så återupptar ni kontakten. Tror nog du kan vinna på träffa och förlåta dem med tanke på smärtan du bär med dig.

Dom har ju blivit manipulerade av sin omgivning, vilket alla barn i sådana lägen blir. Så tycker inte man kan lägga fullt ansvar på dem. Dom är offer precis som du.

• MrMister82

Skulle säga det snarare är regel än undantag att det blir bråk och att barnen används som vapen och att någon vill klämma åt sitt ex så mycket som möjligt. Samt att mamman har allt att vinna på att överdriva och hitta på lite anklagelser för att få ensam vårdnad om hon vill. Hemskt att vara utan sina barn, så det finns incitament till det.

På soc är man dessutom bad guy i nio av tio fall och antas skyldig direkt bara för man är man. Bara man vill erkänna föräldraskap hos soc som pappa blir man ju ifrågasatt för utgångspunkten är att mamman alltid är bättre.

Så den delen av historien skulle jag inte bedöma som osannolik, särskilt nu när det är barnen som själva vill återuppta kontakten.

Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !