• 1234568

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Blir alldeles äcklad av TS tankegångar. Vilka människor det finns.

• 1234568
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-03 19:31:10 följande:
    Varför skriver jag som pappa som stöter bort sina barnen!?

Med åren har jag varit intresserad i ämnet, barn i vårdnadstvister.
    Jag har träffat mycket folk,många har berättat sin historia om sina fäder, hur dom försvunnit.Hjälper även folk o vinna vårdnadstvisten om dom frågar.

Det som berörde mig var just två kvinnors berättelser, ena fick aldrig veta vems hennes pappa var, mamman vägra berätta det för henne, den kvinnan mådde mycket dåligt över det.hon sökte info om det på nätet men hitta inget, den andra kvinnan berättade liknande men hennes pappa hade bara flyttat och ingen kontakt, men deras historier gick ihop. Dom sökte varför försvinner pappor, deras egna berättelser, inte vad bittra mödrar skriver om sina ex. men hitta ingenting.
    Ingen vågar skriva varför,dom bildar nya familjer, överger sina gamla.

Den sist nämnda kvinnan fick kontakt med sin pappa, dom träffades, men pappan gjorde ett avstamp att det bara var en träff inget mer. Det fick mig att undra varför gjorde han så?

Av alla berättelser så har barn med delad boende det bäst, även när barnen var 18-19 år for dom imellan, helt underbart o höra, klart bästa föräldrarna.
    Sedan kom dom som hade barnen ibland, men ändå en fungerande relation mellan föräldrar.
    Sista o största skaran var ensamstående föräldrar, där var berättelserna skrämmande, skit snack om den andra föräldern tog aldrig slut, även dom som hade vuxna barn o utflugna så prata dom ändå skit om den andra.

Den stora skaran kunde inte släppa bitterheten, dom fortsatte mala i samma spår som dom gjort sista 20 åren, med andra ord dom kommer fortsätta tills dom blir begraven.

Det är vad samtalet med mina barn blev, "den stora skaran"
    Den äldre dottern minns exakt vad hon sagt hos soc, hon vet att det var hennes val,,,,, fan det kändes som det hade hänt igår!!! så mycket har hon funderar på vad hon sagt, förstår att det var så in lärt o repeterad av mamman att hon aldrig i "hela sitt liv" kommer glömma den ord frasen.
    Dom berätta vad mamman sagt om mig, var en helt vriden historia om hur jag flyttade ifrån dom, inte varför jag flyttade, utan allt för o smutskasta mig, så mamman går rakt ner i den stora skaran, hon kommer bråka, snacka skit ända tills sin död, hon kommer aldrig berätta vad hon gjort för att vinna, hon kommer aldrig vilja mötas upp, det är vad jag lärt mig av alla berättelser.

Vi är många män som upplevt detta och upplever det nu. en mamma som gör allt för att ha barnen för sig själv, det skriv till och med nu o nästan alltid här på FL, Hur ska jag vinna vårdnadstvisten!
    Det dom inte förstår är hur det påverkar barnen, det skiter dom i, bara dom vinner, så sjuk kan en mamma vara, att inte förstår hur det kommer på verka barnen resten av deras liv.

Mina barn är kraftigt påverkade av mamman, men saknaden o nyfikenheten för mig var stark, förstår att dom både frågat och undrat vad som hänt, dom får ett konstant skit snacka från mamman, så även om dom vill sluta lyssna på henne, höra min historia så kommer hon bara demitera  allt som sägs, finns ingen vits o utsätta dom för det.

Med alla berättelser berättat av "den stora skaran"
    Nu förstår jag varför den ena kvinnans pappa satte ner foten och sa "vi träffas bara den här gången"

Den pappan skyddar sin familj mot sitt ex, precis det samma gör jag,mitt ex kommer aldrig ge sig, hon kommer aldrig släppa mig, hon kommer hugga en kniv i ryggen så fort jag vänder mig om.

Jag är inte ensam om att uppleva detta, jag vet vad mitt ex är kapabel till, hon har ingen empati, hon har ingen förståelse för sina barns bästa,sina barns längtan till sin pappa,hon har bevisat detta, nu får hon aldrig chansen igen, tyvärr till bekostnad för mina barn,men det är hon som offrar dom.

Men jag måste skydda min familj från henne, därför vet dom inget om mitt nya liv/familj. 
    Du är spritt språngande galen. Och den utan empati verkar vara du. Hur kan man som pappa välja bort sina barn som sträcker ut handen? Och sedan stå och försvara det med vad barnen sagt när dom varit små barn, och blivit satta mitt i  en skiljsmässa! 

Ärligt talat, dom som vinner på att du inte vill ha kontakten,det är flickorna! För du måste ha någon diagnos. Det här är inte normalt tänkande.

Och om du inte inser det, så ser vi alla igenom dig. Det här är allt bara ursäkter för att du inte ska få det liv du har nu raserat, pga av att du inte varit ärlig mot din nya fru. Du är den som offrar dina barn! För att frun inte ska få veta sanningen.

Jag hoppas barnen letar upp dig, och inger din nya fru! Och att hon lämnar dig, och tar barnet med sig. Ingen ska behöva ha en pappa som kan göra så här.

En förälder ska älska sina barn ovillkorligt!
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !