Inlägg från: Anonym (Ppp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ppp)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Jag tror det saknas en del fakta i denna story.

1. Vad har du gjort för att ditt ex ska hysa sådant hat mot dig? Jag har själv gått genom skillsmässa och det var inga problem med delad vårdnad trots att det var jag som lämnade.

2. Hela storyn låter fel, de kan inte neka dig något om du inte gjort något fel och kan erbjuda ett bra umgänge. Du mörkar något.

3. Du är inte helt frisk psykiskt om du inte träffar dina barn. Du är föräldern och den som var vuxen. Kanske kolla upp vad du har för sorts diagnos. Inget skämt.

4. Du verkar även feg, berätta för din fru, var en man om saken. Får hon höra det via andra kanaler så kommer hon tycka du är ett svin.

5. Ransaka dig själv, bli en bättre människa. Ha ett öppet hjärta. Var inte bitter och småsint.

• Anonym (Ppp)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-05 21:47:11 följande:

Nu tror jag inte ni har lika mycket pengar som jag, pengar kan reta dom flesta från soc till mitt ex, soc kunde inte ta min ekonomi när dom gjorde utredningen, hon hata mig direkt när hon såg siffrorna.dom titta på företaget och den visa en lön på 1,5 milj, ett hus centralt som knappt har lån, en lyxbil ,som det skrevs om i tidningarna, "dom köpte länets flådigaste bilar" dom som var med där hade inte leasad bil, utan kontant betald bil över miljonen,  hon tog sin chef med i utredningen, hon hata mig direkt hon såg mig, vad fan min advokat börja fråga mig om företagande när han såg lön, levnadsstandard, mellan möten sitter jag o berättar hur han ska driva en advokat firma? han är företagare som jag ;är ju för fan han som är utbildad!

Nej det fanns inget fel i utredningen, bara saker som sagts i stridens hetta.

Dom orden använde soc och förstärkte 

Precis som här hatar alla moderater, pengar och en flådig livsstil,något som kan göra att dom gör sitt yttersta för att förstöra.

Klart mitt ex tycker jag är ett svin,annars hade hon inte gjort som hon gjort.

Har du levt ett fritt liv med pengar, kunnat vara ledig som du ville? resa vart du ville? sedan upphör allt, hade du varit besviken? hade du gjort allt för att krossa denna person?

Har du bett ditt ex köpa en bil åt dig? blivit besviken för att han inte gjorde det?

Så nej, folk hatar dom som inte lever som andra gör,

Finns inga större fel, bara en annan livsstil,en som inte följer normen, det är vad jag går emot.klart skolan reflekterar när man lämnar 8:10 hämtar när dom slutar 14.30 som ensam företagare, sticker dom flesta i ögonen, spec när du är företagare. där myten är att vi jobbar mest.

Som svar på din fråga... min fru tjänar mer än mig, om vi skulle skiljas så blir min ekonomi sämre eller snarare som innan jag träffa henne. Jag bryr mig inte om pengar speciellt mycket, jag värderar kärlek och lycka högre. Pengar bara underlättar saker i livet, de är dock totalt värdelösa i sig. Så nej, jag skulle inte begärt något av henne som inte var mitt.

Även om man har pengar så behöver man inte agera på ett sätt som retar andra människor. Det kanske är ett av dina problem.

Ett annat problem kan ha varit att kvinnorna i ditt liv valt dig för pengarna då du verkar lockat dem med dem. Man attraherar olika människor beroende på vilka egenskaper eller attribut man gör reklam för. De kanske inte älskat dig, de har kanske snarare stått ut med dig för att få högre levnadsstandard. När det tagit slut så verkar de inte blivit sårade av att förlora DIG utan för att de förlorat sin levnadsstandard.

Du verkar ha problem på många nivåer. Du ger intyck av en person som man inte vill umgås med. Jag säger det inte för att såra dig utan för att du ska förstå att det nog inte står rätt till med dig. Det är inte försent att ändra sig och utvecklas som person.
  • Anonym (Ppp)
    MrMister82 skrev 2018-05-05 22:01:54 följande:

Skulle säga det snarare är regel än undantag att det blir bråk och att barnen används som vapen och att någon vill klämma åt sitt ex så mycket som möjligt. Samt att mamman har allt att vinna på att överdriva och hitta på lite anklagelser för att få ensam vårdnad om hon vill. Hemskt att vara utan sina barn, så det finns incitament till det.

På soc är man dessutom bad guy i nio av tio fall och antas skyldig direkt bara för man är man. Bara man vill erkänna föräldraskap hos soc som pappa blir man ju ifrågasatt för utgångspunkten är att mamman alltid är bättre.

Så den delen av historien skulle jag inte bedöma som osannolik, särskilt nu när det är barnen som själva vill återuppta kontakten.

Sådana uttalanden får mig att bara tänka på en sak...

Vad är det för ruttna människor som ni väljer till era partner och väljer att spendera era liv med?

Har ni igen känsla alls för vilken person ni tänker spendera era liv med? Man märker ju ganska snabbt om en person har hämdbegär, bli bitter, obotligt tjurig med mera.

Jag skulle aldrig ska barn med en person som saknar gränser. Ingen normal person använder sina barn som vapen i en konflikt.

Även om jag stundtals tyckt mitt ex varit dum i hela huvudet så har jag aldrig sagt ett dumt ord om henne i mina barns närvaro.
  • Anonym (Ppp)

Antingen är TS ett troll som skriver värdelös svenska eller så är han gravt psykiskt sjuk och dum i huvudet.

Nog om detta, moving on...

Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !