Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
Min pappa försvann tidigt i mitt liv, fast vi hälsade på honom. Men sen mellan min ålder 10-15 såg jag honom inte alls. Han sa att min mamma sagt att jag inte fick se oss (mig och min syster). Men det enda han hade behövt göra var att skaffa en advokat och fått saken i domstol. Svensk domstol vill alltid barnens bästa och de vill att barnen ska vara i kontakt med båda föräldrar. De hade garanterat hjälp. Om en av vårdnadshavare A inte tillåter vårdnadshavare B att se barnen brukar det se illa ut för den vårdnadshavare A.
Så det fanns visst något du kunde ha gjort. Varför gick du inte till domstol?
Vad gäller ditt förhållande nu så vet jag inte hur hon kommer att reagera, men förhållanden är ju baserade på tillit och en så ofantlig hemlighet som två barn som du förtigit...
För dina barn, försök ni då att spendera så mycket tid du kan med dem, lär känna dem.
För din 5-årings mamma, berätta för henne innan hon kommer på själv att du har två barn. Det är inte nödvändligtvis så att hon kommer dömma dig för att inte se dina barn. Men hon kommer definitivt tycka det är konstigt att du inte sagt någonting.