Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
Nej, pappa orkade inte bry sig utan skaffade ny familj.
Kanske lika bra de vet så de kan försöka läka ditt svek.
Nej, pappa orkade inte bry sig utan skaffade ny familj.
Kanske lika bra de vet så de kan försöka läka ditt svek.
Tillåt mig. Han är ett riktigt as.
Då blir det för de till åren kommna unga vuxna, dvs före detta barnen, att snabbt odla en hjärna, inse att mamman var ett riktigt kräk och att samhället var infiltrerat av idioter och feminister och att pappa var oskyldig och därefter jobba hårt för att komma tillbaka, men blod svett och tårar under lång tid. Någon annan väg ska inte finnas.
Nu tidens slag ord :
Låt inte andra förstöra ditt liv
Det är fan ditt eget jobb!!!
Om domaren inte såg några problem med ditt föräldraskap borde det speglats i domen.
Skulle säga det snarare är regel än undantag att det blir bråk och att barnen används som vapen och att någon vill klämma åt sitt ex så mycket som möjligt. Samt att mamman har allt att vinna på att överdriva och hitta på lite anklagelser för att få ensam vårdnad om hon vill. Hemskt att vara utan sina barn, så det finns incitament till det.
På soc är man dessutom bad guy i nio av tio fall och antas skyldig direkt bara för man är man. Bara man vill erkänna föräldraskap hos soc som pappa blir man ju ifrågasatt för utgångspunkten är att mamman alltid är bättre.
Så den delen av historien skulle jag inte bedöma som osannolik, särskilt nu när det är barnen som själva vill återuppta kontakten.
Läs vad socialtjänsten kan göra? vad dom har för talan i ärendet!
Så dina föräldrar, som var farmor och farfar till dina äldsta barn i 8 och 10 år, är lika dumma i huvudet som du?
Lika mycket som du nu älskar lillskrutten älskade du väl dina andra barn?
Du levde med dem längre än vad du gjort med den yngsta, och ändå kunde du både överge dem och lägga ansvaret på dem.
Skulle du göra likadant med den yngsta om din nuvarande partner fick en knäpp?
Vi har pratat om det, att dom hör av sig nästan ett decennium senare, då spelar inte något år till någon roll.
Bara för att dom hör av sig nu, menas inte att vi ska ses direkt.
Är helt övertygad att det kommer fungera sedan oxå, är inte ens orolig för det.
Nu bor jag som sagt långt ifrån dom.
Vi kommer hinna dit, vi börja med en sak i taget.
Varför barnen ska få förstöra en familj till?
Wow. Det där kan nog höra till det värsta jag läst på FL och jag har inte ord att skriva hur lågt jag tänker om dig.
Det är inte starkt att överge sina barn och bara starta om med en ny familj som inte vet om den första, tvärtom.
Skulle jag få veta att min sambo sen x antal år tillbaks, som jag har barn med, har barn sen tidigare som han aldrig pratat om och som han inte träffar skulle jag bli skogstokig och aldrig förlåta honom. Skulle aldrig kunna ha en relation med en sådan person igen. Finns inget "starkt och charmigt" över en sådan "man", oavsett hur galen exet är så överger man inte sina barn!
Men du anser att det är ditt barns fel att ni inte träffas? Du har inget med det att göra, det är ditt barns fel?
Varken särskilt vänligt sagt eller särskilt påläst. Du kan inte jämställa beteendena om du granskar delarna.
Fundera på hur bitskt du skrivit om TS var modern och exet en man. Du hade ondgjort dig starkt fast på motsatt sätt. Du är inte konstruktiv i ditt inlägg. Det saknar ambivalens och är ensidigt.
Den äldsta ÄR ju 18 och vill träffa dig, varför inte kämpa för henne nu?
Så du har skarvat om åldrarna och de var ÄNNU yngre än 8 och 10 när ni gick isär men du lägger ändå större ansvar på dem än på dig själv?