Inlägg från: Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

molly50 skrev 2018-05-20 20:35:05 följande:
    Fast du skriver ju att du tänker berätta för din lillskrutt att dina äldre barn inte ville träffa dig,att de har gjort dig riktigt illa.
    Är inte det att svartmåla?
    Ja,hon har rätt att få veta hela sanningen. Men får hon inte veta den förrän hon är större så kommer hon att undra varför du inte berättat om hennes syskon tidigare.
    Var så säker!
    Det är sanningen, finns som sagt nerskrivet, inget jag behöver svartmåla.
    Självklart kommer hon få reda på det, men då är hon vuxen, hon kan läsa själv, förstå själv,ta ett eget beslut,,,, vad jag läst,sett så kommer hon förskjuta sina syskon, hon har en halvsyster, dom kommer stödja varann, det är sällan det blir ett lag av dom utan kommer delas in i två läger.

Mamman skickade ett elakt sms efter hon hör om samtalet, hon har inte ändrat uppfattning i det hon gjort,hon är fast besluten.

Hade jag berättat att det fanns ett syskon till hade hon säkert ändrat uttalandet, nu vet dom inget om skrutten, och det är för det bästa.

Som jag berätta du har säkert en kille i din bekantskapskrets/ arbete, som gjort som jag, det är jätte vanligt, läs själv på nätet, hur dom skaffat ny familj och lever vidare, dom starka männen som lyckats ta sig vidare och inte grävt ner sig och tycker synd om sig själv.
    Dessa män som blivit dragen i skiten, blivit anklagade, blivit fråntagen deras barn för mamman tycker hon är barnens allt, jag har minsann burit barnet och klämt ut den, det är bara jag som kan uppfostra den.

Ge en ros till dessa män, att dom klarat av o gå vidare med livet, att dom inte fastnat i en mammas bitterhet på livet,att dom kan finna lyckan igen, efter allt dom fått gått igenom, det här är starka charmiga män.
    Förstår att ingen uttalar sig,vissa vet inte om att dom kan gå vidare, dom lyckliga och gått vidare, jag hjälper bara dom med arv så deras ny familj med senare barn barn får det fortsatt bra.
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-20 22:19:59 följande:

Jovisst ger jag ros till män som blivit så illa behandlade. Men du misstar dig själv dör att ha gått vidare utan att gräva ner dig i mammans oförrätter.

Du har grävt ner dig i oförsonlighet och pengafixetrung och ger igen på dina tre barn helt i onödan.

Stötta och gå tillmötes alla tre barnen och hämnas därmed elegant på exet genom att hennes barn då förstår vilken bitch hon varit i sin ego-knäpphet som hon trott var bra moderskärlek.

Var inte orolig, jag gav den yngre flickan ett starkt vapen, den yngre av dom två tidigare barnen.
    Hon som har viljan och styrkan, hon som inte är allierad med mamman.
    Hon kommer tvinga mamman och släppa henne, hon kommer o komma till mig, jag ger det bara lite tid o gro, därför ventilerar jag mig här på FL,

Vad gav jag henne för vapen?

Det jag berätta var att den äldre fått igenom sin vilja, att hon fick bestämma att hon bara skulle bo med mamman, den yngre fick inte sin vilja igenom att fortsätta träffa mig.
    Vapnet jag gav vara att du måste bråka på mamman, det är din vilja som ska gälla precis som din syster fick välja.

Så tro mig den tösen kommer bråka och leva rövare tills hennes vilja bemöts,mamman kommer inte få något val än att släppa henne.

Har jag tur så drar hon med bägge två, men mest troligt flyttar hon själv, mamman har alltid satt henne efter sin syster, hon har alltid fått vika sig för sin syster, hon kommer komma inom ett eller två år, och då på heltid.

Därför fick jag ett hatiskt sms av mamman, hon vet vad det handlar om, hon vet vad som grott i den lilla damen, hon vet att hon kommer bråka, som alla vet en ung tjej i sin bästa tonår, kan bråka som ingen annan kan, dom kan dra upp jordens undergång och mamman kan inte stoppa det.
    molly50 skrev 2018-05-21 11:11:36 följande:
    Ja,om TS smutskastar sin äldsta dotter för hennes syster så är risken stor att de börjar bråka.
    Så varför försöka vända dem emot varandra för något som deras mamma,och TS själv,har gjort?
    Inget av det som hänt är deras fel. 
    Om äldsta dottern har blivit manipulerad av sin mamma som finns inget att förlåta.
    Då är det mamman som har gjort fel. Inte dottern.
    Nu har hon ju dessutom,tillsammans med sin syster,tagit kontakt med TS igen och vill träffas.
    Så det bästa TS kan göra då är att träffa dem och ge dem en förklaring till vad som hände utan att smutskasta någon.
    Den bästa hämnden på exet är väl om döttrarna kan ty sig till honom istället för henne.
    Utan smutskastning.
    Visst finns det en risk med döttrarna att dom kan börja bråka. Men nu är läget så, den yngre har oxå egna rättigheter, dom hålls borta av mamman och systern, hon får inte föra sin talan.
    Tjejerna har argumenterat förut om vem dom ska bo hos, jag har pratat och mött upp den äldres vilja, förstod inte då att den yngre skulle bli överkörd av mamman och syrran, 
    Nu är det så, hon har en egen vilja, jag har en ny familj, jag går inte på någon vårdnadstvist, inte i den här åldern, Yngsta tjejen kommer börja bråka, om mamman inte lyssnar på henne får mamman skylla sig själv, hon har bäddat för det, det jag gett dottern är som sagt verktyget..
    Canadasvensk skrev 2018-05-22 20:22:08 följande:
    Av allt skit som kommit från dig så var det nog det här som krossade mitt lilla pappa hjärta!  Gråter

Hur fan kan man någonsin sluta kämpa för att få träffa sina barn?!?

Förresten varför kallar du din dotter skrutten? Påminner ju mer om dina andra två barn som du kaste bort som äppelskrutt... Nalle
    Om ett barn far illa av tvisten så är det starkaste man kan göra och avsluta tvisten, den äldre hade inte klarat av ett år till.
    LFF skrev 2018-05-22 12:54:08 följande:
    Skulle jag få veta att min sambo sen x antal år tillbaks, som jag har barn med, har barn sen tidigare som han aldrig pratat om och som han inte träffar skulle jag bli skogstokig och aldrig förlåta honom. Skulle aldrig kunna ha en relation med en sådan person igen. Finns inget "starkt och charmigt" över en sådan "man", oavsett hur galen exet är så överger man inte sina barn!
    Som sagt när någon far illa i en tvist så måste någon sluta, men förstår du är från mellan östern, där slutar man inte heller o kriga, man vägra ge sig, även om hela länder ligger i ruiner så vägrar man ge sig,familjer dör och skadas, är dom som emigrerar till andra länder svaga?Jag tycker dom är starka som vågar släppa allt.
    Tvista i åratal hjälper inte, nu använder jag en annan metod, några av mina vänner har använt sig av den och vunnit barnen på heltid efter att liknande skett, låtit barnen välja själva, dom tar bråket med mamman som i mitt fall, vägrar mamman ge sig så förlorar hon allt.
    Nu är tankarna igång hos den yngre,säkert även i den äldre, dom kommer göra vad dom tycker är rätt.
    LFF skrev 2018-05-22 12:54:08 följande:
    Skulle jag få veta att min sambo sen x antal år tillbaks, som jag har barn med, har barn sen tidigare som han aldrig pratat om och som han inte träffar skulle jag bli skogstokig och aldrig förlåta honom. Skulle aldrig kunna ha en relation med en sådan person igen. Finns inget "starkt och charmigt" över en sådan "man", oavsett hur galen exet är så överger man inte sina barn!
    Förstår att du gått igenom mycket i ditt liv, du verkar ha låg tillit till människor.
    Anonym (Nä) skrev 2018-05-21 19:31:15 följande:
    Nej, det är inte "starka och charmiga män" som ger upp sina barn.

Du skryter om hur lätt det är för dig att komma förbi lagen när det gäller ditt arv osv, då kunde du säkert sett till att behålla umgänget med dina barn också.

Men istället för att kämpa för dina barn, tog du på dig offerkoftan och började tycka synd om dig själv.

Det vill extremt mycket till för att förlora all umgängesrätt med sina barn.

Om man inte väljer det själv, förstås.

Och nej, vi vill inte "ge en ros".

Förstår att du själv tycker att du borde ha en ros , men du har avsagt dig dina två äldsta barn, och bildat en ny familj, fylld med oärlighet och lögner.
    Äntligen en som vet skillnad på umgänge och vårdnad :))

Finns som sagt luckor i lagen, men när det kommer till allierat barn som utsätts för umgängessabotage, så finns det inga lagar i Sverige, finns i andra länder.

Enda sättet är och ändra hennes tänkande, att hon är allierat håller i sig i flera år om inte livet ut, mamman fortsätter tillföra dålig info till henne, det är enda infon hon får från mamman, pratar hon om pappa så kommer mamman vinkla till det till det sämre, dottern kommer inte veta bättre, vare sig nu eller senare.

Därför plockar jag fram jokern i leken, "den yngre", ska någon vända den äldres tänkande så är det hon, den yngre är min sista chans,Hon saknar pappa, hon minns allt det goda och fina, den äldre fråga varför hon var tvungen och lämna sin iphone hos mig sista gången vi sågs, (kort o gått, företaget köp den,måste finnas ifall jag blir granskad)
    Sådan information matar mamman henne med "ännu" 
    Den yngre verkar inte ta åt sig den infon från mamman, hon har en egen uppfattning, men hon är stark, har en vilja av stål, nu är hon gammal nog och börja använda den, hon kommer och komma, med eller utan sin syster, många tycker det är svinigt gjort men det är enda vägen.
    molly50 skrev 2018-05-21 11:02:14 följande:
    Och hur tror du att din nya familj kommer att reagera ,när det kommer in ett nytt barn som ska flytta in hos er,om du inte tänker berätta om dina tidigare barn?
    Visst kommer hon bli lite besviken, med all rätt.
    Men har du en trygg/stabil relation, med tillit och kärlek så kommer det gå bra den dagen det händer.
    Det är inget som kommer ske på en dag, utan jag får gott om tid att framföra det när det händer.

Verkar som många lever i labila relationer, händer något så är skilsmässa enda utvägen, var är eran inre trygghet? tillit till människor, världen går inte under bara för att den förändras,snarare stärks.
    molly50 skrev 2018-05-21 10:56:27 följande:
    Det spelar ingen roll om det är sanningen.
    Det faktum att du har tänkt berätta för din yngsta dotter att dina andra barn har behandlat dig riktigt illa är att svartmåla.
    Vad du än må tycka om saken.
    Om du tänker vänta tills hon är vuxen med att berätta om hennes syskon så kan du vara säker på att hon kommer att undra varför du inte har berättat något tidigare.
    Det är något de flesta med sunt förnuft hade undrat.

Jag har,mig veterligen,inte någon kille i min bekantskapskrets som har betett sig så illa som du.
    Och hade jag haft det så hade jag definitivt inte gett honom någon ros utan försökt förmå honom att skärpa till sig och ta chansen att upprätta en kontakt med sina barn när de har hört av sig.
    Jag hade definitivt inte uppmuntrat honom att ta avstånd från sina barn och gå vidare med sitt liv.
    Det är varken charmigt eller starkt att göra så.
    Det är bara känslokallt och hemskt att göra så.
    Lyckas inte den yngre dottern ta upp kampen med mamman, så kommer inte relationen till mig och lyckas, när man har en ny familj ändras alla förutsättningar, tjejerna kan bli avundsjuk på dom nya barnen,den nya familjen.

Mamman fick den äldre och gå till läraren på skolan och berätta att hon mådde dåligt av vårdnadstvisten, läraren anmälde till skolsköterskan och sedan till soc igen, men nu med helt andra förutsättningar än vad jag hade första gången dom prata under vårdnadsutredningen.

Dotter minns ännu vad hon hade sagt till sin lärare, hon berätta det för mig.
    Mamman skyr inga medel, tydligen så man vinner, nu gör jag lika tillbaka. fungerar inte det så kommer inget fungera.

Kommer inte yngsta dottern så behöver hon inte veta om den nya familjen heller, kommer det senare fram så är det vad jag berättar åt skrutten, dom fick välja.
    molly50 skrev 2018-05-23 20:00:49 följande:
    Men du behöver väl inte gå igenom en vårdnadstvist igen nu när de är 16 och 18 år gamla.
    De,och du,ska kunna bestämma det tillsammans.
    Men du ger hellre upp och skjuter bort dina barn. Och det är sorgligt. Riktigt sorgligt.
    Om du vill hämnas på ditt ex så är det bästa att försöka förklara dina barn vad som hände och vara helt ärlig. Utan smutskastning.
    Om dina barn då ändå tyr sig till dig så vore väl det den bästa hämnden på exet.
    Tror du måste läsa vad ett umgängessabotage gör med ett barn, hur det förändrar ett barn för resten av livet.
    Har berättat tidigare hur ex mamma gjort samma med hennes pappa, det gick aldrig ur henne, även om hon försökte ha en relation med sin pappa.

Hennes pappa öppna upp sig för mig, vi blev nära vänner, han bjöd med mig på luncher, hjälpte mig med kontakter, hjälpte mig med massor av saker, vi umgicks.
    Mitt ex o hennes syskon gilla det inte alls, mitt ex blev rasande när jag berätta om det hos familjerätten, hon skrek rakt ut, prata aldrig om min pappa.
    Hon och hennes syskon var så starkt påverkade av mamman, att dom aldrig fick en bra relation fast dom bodde i samma stad, han kom förbi när barnen fyllde år, mamman kunde inte sluta hacka på han, pappan snälla kan du inte sluta nu?, det har gått 30 år sedan vi gick isär, kan du inte lägga det bakom?.

Pappan gjorde alla syskon arvlösa .men förstår varför han gjorde det.

Därför måste den yngsta ta upp kampen med mamman, få henne och ändra tänk, tro mig hon är ett starkt vapen mot umgängessabotage, det starkaste som finns.
    Vinner dottern kampen och kommer till mig , då kommer mamman sluta påverka dom, då kommer relationen med den äldre också fungera.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !