Min hund bet mig och var arg
Jag är lite förtvivlad över min hund... :( Startar denna tråd ifall någon har en förklaring till min hunds beteende.
Hon är en snäll hund, trodde jag. Igår när hon var utomhus så hade hon hittat soppåsen på terassen som jag hade glömt att föra till soptunnan. Hon stod och åt/grävde ur påsen då jag kom fram till henne.
Jag såg att hon precis tog något i munnen och gick undan, som hon alltid gör då hon har något som hon vet att jag kommer att ta av henne... Så jag tog grejen ut ur hennes mun, då var hon fortfarande lugn i några sekunder, tills det att jag tar tag i hennes halsband för att föra in henne så jag kan städa bort röran hon ställt till med.
Då plötsligt blir hon arg. Hon morrar och biter och visar tänderna. Jag blir helt förstörd och chockad, jag tar i hårdare kring halsbandet, nästan lite som för att skydda mig. (Ska jag behöva vara rädd min egen hund?)
Jag ville inte släppa henne i situationen för att då hade hon ju fått nytta av hennes beteende, vilket folk brukar säga att man ska inte ge hunden rätt i något dåligt beteende. Så jag bara fortsatta med att hålla i henne och ?knuffade? in henne i huset. Sedan var hon snäll igen inomhus.
Varför började hon bita mig plötsligt? Varför var hon så arg? :( Var det för att jag kom in och skulle ha bort henne från hennes ?skatt? som hon hittat?? Eller?
Hon är min ?gullegris? men nu ser jag ju bara detdär beteendet då jag ser på henne... :(