• ronjajakobsson

Letrozol + ovitrelle

Jag ger upp snart. Vi har försökt i 3 år, och nu i februari fick vi reda på att jag inte ägglossar. Så har gått på letrozol i 2 cyklar och denna månad letrozol och ovitrelle. Fick inte ens ont av den, inte en enda ägglossningtecken. Tog gravtest idag då jag är inne på 11e dagen efter sprutan, och det var minus..

hur länge orkar man? Jag är rädd varje gång jag tar gravtest för jag vet att det kommer bli minus :( någon som kan få mig på bättre humör? Hur orkar ni alla? Ska man ge upp?

Kram

• Svar på tråden Letrozol + ovitrelle
  • ronjajakobsson

Samma sak här, fick heller ingen ägglossning första dosen och då tog jag 1 tablett i 5 dagar. Sen visade det sig att äggen var stora men dom släppte aldrig. Så nu denna cykel höjde dom med 1,5 tablett och då var jag inne på fredagen och hade en 15mm äggblåsa och då fick jag ta ovitrelle på söndagen. Hade inte några symptom alls på ägglossning. Tog som sagt gravtest imorse och det visade direkt negativt. Dom har inte sagt hur länge jag får ta tabletterna men tydligen ska jag äta dom igen när min mens kommer, den ska komma nu den 9e och då ska jag ta letrozol + otrville. Är det inte jätte dyrt att göra ivf? Vi går privat för vi inte fått någon hjälp igenom kvinnoklinken och vårdcentralen.. så valde gå o göra detta privat. Ja man vill verkligen ge upp.. kämpa på du också! Det kommer ska du se. Kram

• ronjajakobsson

Okej, ja jag får se hur allt blir. Ska till läkarn denna månad den 12e tror jag.

Förra cykeln började jag på dag 1.

Denna cykeln som jag hade nyss med sprutan då började dag 2 och körde 1,5 tablett dom två första dagarna sen 1 tablett dom andra tre dagarna.

Nu inväntar jag min mens som säkert kommer snart.. har haft sån värk i magen i en vecka nu :( gör så ont!!! Och när jag får mens ska jag börja med letrozol och vi ska köra på samma sak som förra cykeln. Och sen spruta också. Håller verkligen tummarna.. känns som ingenting kommer funka. :(

• ronjajakobsson

Ja det är ett bra mål, men jag får inte tankarna att försvinna. Så de är välidgt svårt för mig:/

Okej! Jag fick men mens imorse så ska väl börja med letrozol imorgon.

Ja jag går och kollar dom varje månad.. dyrt blir det :/

Svar på tråden Letrozol + ovitrelle