• villhabarn82

Letrozol + ovitrelle

Du är inte ensam med att må dåligt. Vi är många i samma situation! Ordna kuratorskontakt eller ännu bättre psykolog.

Har ni hört om fenomenet att man blir gravid strax efter avslutad letrozolbehandling eller misslyckad ivf? Min läkare bekräftade att det stämmer och trots att jag inte ägglossar varje månad så fick jag en sjuhelvetes egen ägglossning månaden efter misslyckad ivf. Kan dock inte bli gravid ändå pga för få spermier men jag skulle vilja rekommendera er art testa som har den enorma turen att ha fertila partners.

• villhabarn82
    Carro1992 skrev 2018-05-10 18:53:52 följande:

Nej det har jag aldrig hört talas om. Brukar det vara cykeln direkt efter avslutad då? Väldigt intressant och kanske borde testas isåfall

Precis! Cykeln efter den stimulerade cykeln. Se till att pricka den ägglossningen så det blir sex strax innan ägglossning. Det är ett vanligt fenomen och min gynekolog som är väldigt evidens inriktad erkände till och med att det var vanligt att graviditet uppstod cykeln efter. Hon gjorde även vlu på mig och bekräftade att jag hade haft ägglossning dygnet innan. Stickorna hade även gjort fullt utslag två dagar innan.
  • villhabarn82
    Carro1992 skrev 2018-05-10 21:44:23 följande:

Tack för ditt tips! Då ska jag nog prova det efter denna cykel om det inte tar sig denna gång :D alltid kul med nya tips, då blir iaf jag lite mer taggad inför nästa cykel. Hur länge har ni försökt och vad är ert nästa steg?

Ja gör det för det kan sätta fart på kroppen. Jag håller tummarna för er! <3 Jag läste om fenomenet här på familjeliv och det stämde på mig och min kropp och blev ju extra intressant när gynekologen också trodde på det.

Vi hamnade på ivf direkt eftersom min man har så få spermier. Det är väl på ett vis en fördel. Man behöver inte tugga sig förbi 3 till 6månaders Letrozolförsök utan hamnar på ivf direkt.
  • villhabarn82
    Carro1992 skrev 2018-05-10 22:57:29 följande:

Tack så mycket! Håller tummarna för er också! Är det nån väntetid för er eller får ni starta nu pp en gång?

Ja men jag ska nog testa det :)

Hoppas det går bra för er med ivf, om du vill se en jättefin, känslig, jobbig och bra serie om just ofrivillig barnlöshet och ivf så finns det en på SVT som heter kampen om ett barn. Kollade klart alla avsnitt på en dag :)

Nej ingen väntetid alls. Varken i Örebro eller Falun för ivf. Tack! <3

Jag fick dödsångest av reklamen för serien. Jag och min man är mitt i detta helvete och det är vår vardag. Min man pallar inte ens se all reklam för blöjor och Clearblues extremt töntiga ägglossningstest reklam. Men jag tycker i grund och botten serien är så viktig och bra att den finns. Så jag älskar att den finns. Men när man är i processen orkar man inte med mer än sina egna sprutor, biverkningar och missfall.

Men jag skyndade mig fort som sjutton och kollade upp och såg att de fått en dotter. <3 Det är det enda jag känner att jag vill veta. Det känna hoppfullt! <3
  • villhabarn82
    Carro1992 skrev 2018-05-11 07:17:23 följande:

Nej jag förstår det. Kanske var lättare för mig att se som inte är där i allt vad ivf innebär. Jag kände när jag såg serien att det här är ett heltidsjobb, det är ju så många besök,sprutor,biverkningar,mående och mycket annat man ska göra. Jag hoppas verkligen att det funkar för er nu när ni får denna hjälp så ni äntligen kan få känna att det varit värt all den här skiten på vägen. <3

Ja precis! Det är ett heltidsjobb och de flesta besök anmäls i sista sekunden. Jag har bl.a gjort 3 vaginala ultraljud på en vecka pluss 2 blodprov på annat ställe samma vecka. Men det är otroligt bra att serien finns för den är så himla viktig. Tack snälla du! <3

Eftersom det är vanligt att använda Letrozol på frysåterföreningat efter ivf så undrar jag du haft några biverkningar av medicinen?
Svar på tråden Letrozol + ovitrelle