Är folk så "fattiga"?
Tycker bara man hör och läser överallt om folk som beklagar sig över att dom inte har råd, allt är så dyrt osv. Vem har råd att gå till frisören? Kunder måste lämna kvar sin bil på verkstan för att dom inte har råd att lösa ut sin bilräkning på 3000kr, utan måste vänta på löning. Väninnan ville åka till ullared och shoppa, och jag föreslår nästa helg, nä det går inte måste vänta på BB och lön.
Folk beklagar sig att dom inte har råd att gå till tandläkaren, eller köpa nya vårskor innan lönen osv.
Och ja jag förstår om man är en ensamstående förälder, går på a-kass/sjukskrivning att man har mindre pengar att röra sig om. Men alla dessa jag tänker på är i samlevnad och heltidsarbetande. Vi är inte rika, eller höginkomsttagare. Vi har ca 45 000 kr ihop efter skatt, husägare, två barn och djur. Vi lever som alla andra Svensson familjer. Med två bilar (båda pendlar), renoverat allt på huset under 8 år och ändå reser, åker på nöjen, shoppar osv. Har aldrig behövt skjuta upp något till lönen eller barnbidraget för det.