• Anonym (Ante)

Oskyldig flirt?

Kom på min sambo sedan 15 år med ?snappa? med en kille från hennes jobb. Han är ca 10 år yngre än henne och singel.

Då bara textmeddelanden sparas fick jag endast fragment av konversationen... Men det räckte för mig.

Konversationen började lite i stil med ? finns det ingen du är sugen på??

?Jo, det finns en...?

Ex.

Han:

Man måste våga lite...

Hon:

Mmm, kanske...

Han:

Kom igen, vem ska få veta...

Diverse borttagna bilder från båda...

Han:

Nä, svårt o komma ned med barnen...

Mm, osv, osv

Vid något tillfälle hade hon svarat, att samvetet gjorde att hon avstod. Men det fortsatte likväl, och vid nästa erbjudande vet jag inte vad svaret blev...

Konfronterade henne med detta, men det viftas bort som en oskyldig flirt...?Jag skulle aldrig göra något, bara bekräftelse behov...?

Jag mår skit efter detta, kan inte riktigt släppa det.

Tips på hur jag ska hantera detta, bara fortsätta o känna ångest och hoppas man glömmer det.

Är det en oskylig flirt, eller otrohet?

Vad som hade hänt om jag inte fått reda på det, det får jag ju aldrig veta...

• Svar på tråden Oskyldig flirt?
  • Anonym (....)

Gränsen för otrohet sätts av varje par. Jag tror många hade ansett sambons agerande var på fel sida om gränsen.

Generellt är man ute på tunn is om man döljer det för sin partner....

• MrMister82

Givet att du vill ha henne kvar efter sitt svek mot dig, så måste du ju se till att affären är avslutad. Så du måste sätta ned foten och va tydlig med att om hon fortsätter så här blir det skilsmässa/separation och du kan gärna gå in på detaljerna vad det innebär; att bara träffa barnen varannan vecka, sälja huset, kass ekonomi borde få de flesta att nyktra till.

Jag hade pissat in mitt revir och markerat tydligt mot killen också, att du vet vad han försöker och att han ska ge fan i din sambo.

Sen har du ju rätt att kräva vad som krävs för att återetablera tilliten, typ full tillgång till hennes konton. Vägrar hon det tänker hon fortsätta kontakten, så då måste du göra slut. Troligtvis kommer hon krypande sen efter två-fyra veckor när hon inser killen på jobb bara var intresserad av en sak.

Lycka till

• Anonym (man)

Jag svarar med en fråga:

Om du gjort något du vet är jävligt fel och som din partner inte skulle gilla. Men så kommer det fram ändå och din partner ställer en massa obekväma frågor, vad gör du?

Säger, ja, jag blev kåt som ett djur och vi knullade som kaniner och accepterar konsekvenserna

Eller...

Säger, Nä, det vara bara en oskyldig flirt och hoppas slippa få allt för mycket skit?

TS, ALLA ljuger när de blir påkomna med att göra något dumt, de vet ju vad som står på spel. Sanningen kommer ALDRIG fram av sig självt, den måste oftast dras fram en liten bit åt gången och det är ALLTID betydligt värre än vad du trott.

Svar på tråden Oskyldig flirt?