• Anonymousse

Smink som kille

Ser för jävlig ut på grund av sjukdom. Blek som ett as, helt färglös i ansiktet. Jobbar med service och ska jobba imorgon . Vill helst inte skrämma iväg kunderna. Kan man sminka upp sig med något så man ser anständig ut? Har ingen som helst erfarenhet av smink sedan tidigare.

• Svar på tråden Smink som kille
  • Aikido

Rita bara ett par ill-röda prickar på halsen. Ca 4 cm mellanrum. 5 mm diameter.

Alla kommer att förstå.

• lövet2

Känner du någon tonårstjej? Jag vänder mig alltid till en sådan för tips om hudvård och smink, för jag kan ingenting om det själv.

• Tihi

Nej, du kan inte sminka dig. Killar ska inte ha smink.

• Anonym (Kattunge)

Har du något smink?

• Anonym (Kattunge)
    Anonym (Kattunge) skrev 2018-05-04 19:53:34 följande:

Har du något smink?

Och när börjar du?

Annars gör du såhär; I morgon innan jobbet så går du in på kicks, rycker tag i en personal och ber om hjälp. Hon kommer plocka ihop det du behöver och visa dig hur du använder det. Be henne sminka dig helt istället och vips, problemet löst.
  • Järnlågan

Om jag sätter mig i din situation så förstår jag att det är en jobbig situation ( i tanken)! Sätt dig i en kunds plats eller din egen på kassakön på ICA. Om personen som sitter i kassan är blek och har kanske en fläck eller två i ansiktet hur mycket stör det ditt handlande? 

Är det inte så att tanken om '' uäck'' eller '' hallå, va?!'' försvinner så fort du börjar gå mot utgången? Tankar är bara vår egna fantasi och vi målar väldigt lätt upp en bild av ''verkligheten'' där vi är i fokus men i verkligheten så gör alla andra likadant och det slutar med att alla går och tittar över axeln på varandra och smyger tillbaka till våra bilar. 

Så lätta upp och om det fortfarande kommer att krypa upp på dig när den snygga tjejen/killen vill ha din hjälp så kanske du kan fråga den personen tillbaka om tips? 

Eller klistra en lapp på axeln eller under ditt namn ( om ni har det) där det står ''Var ej rädd, jag är vaccinerad'' 

;)

• RJEL

Klart du kan, skulle nog ta puder om ja va du. Men vilken styrka får du nog be om hjälp hos nån tjej du känner

Killar kan visst använda smink.
    Vet flera som i tonåren täckt sina finnar med foundation m.m

• Anonym (Hmm)

Absolut har du rätt att använda smink, men tro för allt i världen inte att du kommer kunna göra det utan att det syns. Det är bara folk som inte kan något om smink som tror att det inte syns, men tro mig, varenda tjej kommer i alla fall se det även om det är diskret. Om det inte gör dig något att se sminkad ut så visst, varsågod!

• Anonym (.......)
    lövet2 skrev 2018-05-04 19:41:06 följande:

Känner du någon tonårstjej? Jag vänder mig alltid till en sådan för tips om hudvård och smink, för jag kan ingenting om det själv.

Till en en tonårstjej? Som kan nada om smink och hudvård...

Stackars din hud
  • Anonym (Kattunge)

VARFÖR GÖR MAN EN TRÅDJÄVEL UTAN ATT LÄSA SVAREN?!?

• Aikido
    Anonym (Kattunge) skrev 2018-05-05 13:54:03 följande:
    VARFÖR GÖR MAN EN TRÅDJÄVEL UTAN ATT LÄSA SVAREN?!?
    För att man är upptagen med att laga sin capslocktangent?
  • Anonym (Kattunge)
    Aikido skrev 2018-05-05 16:34:19 följande:

För att man är upptagen med att laga sin capslocktangent?

Jag trodde du hade gått och dött, tur att det inte var fallet.
  • Anonym (Dö)
    Tihi skrev 2018-05-04 19:42:07 följande:

Nej, du kan inte sminka dig. Killar ska inte ha smink.

Och vissa personer borde inte finnas. Men attans, så det blir ibland! Flört
Svar på tråden Smink som kille