• Anonym (Greger)

Lämna in bord för slipning. Kostnad?

Har ett gammal träbord med en skiva på 1x2 meter ca. Har tyvärr blivit repigt med åren pga barn m.m.

Jag har tyvärr tummen mitt i handen när det gäller sånt där för att inte tala om ingenstans att göra det.

Så funderar vad det kan kosta att få det slipat av någon som kan det där.

Snackar vi femsffrigt eller någon tusenlapp? Försökt googla fram något vettigt men utan resultat hittills...

• Svar på tråden Lämna in bord för slipning. Kostnad?
  • klyban

Men sandpapper och dra fram och tillbaka, kan väl alla.
    Sen är det extremt tråkigt.

Vi får hoppas någon som har gjort detta eller har det som jobb och ge svar på summa.
    Men enklast är väl annars ringa ett snickeri om detta.

Har själv ett borde som ska slipas, men väntar tills de blitt lite äldre.(de är väl egentligen tillräckligt gamla för inte göra det, men varför chansa och få slipa det två ggr).

hur många meter var det?
  • Anonym (Snickarn)

Jag skulle ta ca en timmes arbete inkl. ytbehandling. Så mellan 500 och 700kr beroende på timkostnaden på ett snickeri. Oftast hjälper vi privatpersoner med slipning mot fikabröd

• Anonym (duff)

2-3000 med lack är väl ungefär vad vi hade tagit vitt när jag höll på med lackering. Såvida det inte är riktigt djupa repor.

500 hundring svart.

• Anonym (Greger)

Det är nog tal om millimetersrepor typ. Inte som att man stått med ett svärd och gått lös.

Det är ju inte hela bordet men kanske krävs att man tar hela ytan om det ska bli snyggt.

Grejen med att göra det själv är att det inte ska bli ojämt. Det minns jag själv var ett jävla problem från träslöjden. Fick aldrig något riktigt jämt. Och då var det bara mindre ytor på max en linjalslängd.

Så nej. Jag tänker inte ge mig på det här själv.

Hade gärna ringt och frågat runt men inte gärna på en fredag kväll ;)

• Anonym (Amatören)

Hade varit bra att kunna komma i kontakt med någon som är bra på lackning och slipning. Har själv ett bord som skulle behöva lite kärlek och omtanke.

• Anonym (E)
    Anonym (Amatören) skrev 2019-08-28 21:58:13 följande:

Hade varit bra att kunna komma i kontakt med någon som är bra på lackning och slipning. Har själv ett bord som skulle behöva lite kärlek och omtanke.

Du får annonsera på ett lokalt ställe eller facebookgrupp?

Eller bor du i Stockholm...
Svar på tråden Lämna in bord för slipning. Kostnad?