• Evaangelicamaria

Missfall?

Hjälp!!!

Missfall eller inte?

Blöder

Vilken färg är de på missfall?

Mörrött, brunt eller ljusrött?

Är jätteorolig, ska åka in till gynakuten senare..

Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden Missfall?
  • Vickan I

Går inte svara på. Man kan blöda utan att det är missfall. Färg kan också variera. Har du ont också? Vilken vecka är du i? Jag har blödigt i graviditet. Ena gången gick det dåligt och andra bra. Håller tummarna.

• Evaangelicamaria
    Vickan I skrev 2018-05-05 14:33:17 följande:

Går inte svara på. Man kan blöda utan att det är missfall. Färg kan också variera. Har du ont också? Vilken vecka är du i? Jag har blödigt i graviditet. Ena gången gick det dåligt och andra bra. Håller tummarna.

Tack snälla! Nej inte ont. Bara väldigt orolig.. är dock bara i V.7 :/ så väldigt tidigt..

ja jag antar att de kan variera.. :/
  • cassandrah

Men oh nej! Hur har det gått? Hur mycket blöder du? Färg? Klumpar? Håller minna tummar för att det går bra <3

Mitt missfall hade samma färg som men men med mycket mer klumpar och lite kraftigare värk... Blev ingen december/januaribebis för mig.

• Ebo88

När jag var gravid i v.7 fick jag en blödning med en klump. Dagen efter fick jag göra vul och fick se ett hjärta slå.

I början av v.9 fick jag en till blödning, fick komma tre dagar senare på vul och allt var bra.

Båda gångerna kag blödde var det rött.

Från slutet på v.9 till och med v.11 hade jag rosa flytningar av och till.

Nu är jag i v.18 och allt är bra.

• Evaangelicamaria
    cassandrah skrev 2018-05-05 20:26:26 följande:

Men oh nej! Hur har det gått? Hur mycket blöder du? Färg? Klumpar? Håller minna tummar för att det går bra <3

Mitt missfall hade samma färg som men men med mycket mer klumpar och lite kraftigare värk... Blev ingen december/januaribebis för mig.

Hejsan! Det har gått bra, det fanns ett tickande hjärta.

Han trodde blödningen berodde på ett blåmärke inne i magen, men han ville att ja skulle komma tillbaka om en vecka, så ja får hålla tummarna att de ser bra ut då oxå.

Inga klumpar inget int bara ljusrött var de.

Ja jag läste ju de, tycker så synd om er o jag trodde de var slut för mig med, men än finns de hopp.

Tack snälla!
  • Evaangelicamaria
    Ebo88 skrev 2018-05-05 20:35:24 följande:

När jag var gravid i v.7 fick jag en blödning med en klump. Dagen efter fick jag göra vul och fick se ett hjärta slå.

I början av v.9 fick jag en till blödning, fick komma tre dagar senare på vul och allt var bra.

Båda gångerna kag blödde var det rött.

Från slutet på v.9 till och med v.11 hade jag rosa flytningar av och till.

Nu är jag i v.18 och allt är bra.

Vad skönt att höra att allt gick bra för er,

De gjorde det här oxå, trodde inte de. Men han såg ett tickande hjärta.

HAn trodde de berodde på något blåmärke tydligen, så jag ska tillbaka om en vecka för att kolla igen o för att mäta.
  • Ebo88
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-05 21:37:01 följande:

Vad skönt att höra att allt gick bra för er,

De gjorde det här oxå, trodde inte de. Men han såg ett tickande hjärta.

HAn trodde de berodde på något blåmärke tydligen, så jag ska tillbaka om en vecka för att kolla igen o för att mäta.

Underbart att höra!

Man blir ju livrädd och ställer in sig på det värsta ! Men jätteroligt att hörs, stort grattis!

På mig såg dom en liten blödning i livmodern en bit under fostret. När jag började blöda i v.9 så såg som att blödningen hade minskat, så flytningarna jag hade var säkert de sista som kom ut av själva blödningen. Fick veta att ca 30-40% gravida kvinnor blöder. Så det är ganska vanligt men självklart skrämmande och inget man vill. Min svärmor berättade att hon hade riklig mens det första halvåret under graviditeten.

Men efter v.11 har det inte kommit nå mer för mig, men man är ju ändå lite observant när man går på tyvärr..
  • Evaangelicamaria
    Ebo88 skrev 2018-05-05 21:47:03 följande:

Underbart att höra!

Man blir ju livrädd och ställer in sig på det värsta ! Men jätteroligt att hörs, stort grattis!

På mig såg dom en liten blödning i livmodern en bit under fostret. När jag började blöda i v.9 så såg som att blödningen hade minskat, så flytningarna jag hade var säkert de sista som kom ut av själva blödningen. Fick veta att ca 30-40% gravida kvinnor blöder. Så det är ganska vanligt men självklart skrämmande och inget man vill. Min svärmor berättade att hon hade riklig mens det första halvåret under graviditeten.

Men efter v.11 har det inte kommit nå mer för mig, men man är ju ändå lite observant när man går på tyvärr..

Tack så mycket!

Ja man är absolut observant, hela tiden känner man ju efter o när man går på toa så är man lika rädd varje gång att de ska komma någon blödning :/

Men denna gången hade jag tur. Ja jag har oxå hört att de är supervanligt med blödningar när man är gravid, vi har erfarenheter av både tidiga o sena missfall tyvärr:/

Jag ska tillbaka om lite mer än en vecka, så ja håller tummarna att allt ser bra ut då oxå.

Tack
  • JLES

Det finns ingen speciell färg utan det kan variera. Jag blödde både färskt, brunt och hade som rosa-aktiga flytningar i början av den här graviditeten och allting har gått bra hitills (jag är i vecka 19 nu).

Det är jättebra att du fick se ett tickande hjärta! Då minskar ju missfallsrisken säger dem, det tröstade mig jättemycket! Mina blödningar skedde vid ungefär samma tidpunkt som min mens skulle komma (så typ vid 4 veckor och vid 8 veckor) och det fanns ingen förklaring. Simma lugnt och lycka till!Hjärta

• Kamasjo

Jag blödde som en vanlig mens, lite mindre, i sex dagar i vecka 4-5 någonting. Både ljusrosa och klarrött blod. Trodde absolut att det var missfall. Men på VUL i vecka 6+3 tickade hjärtat. Ska på ett nytt VUL på onsdag (vecka 8+3) då man inte kunde bestämma ålder på embryot senast. Jag är dock ännu lite orolig eftersom själva fostersäcken (heter det så? Det svarta runt embryot) var en vecka yngre än själva embryot (som mätte ungefär så som jag uppskattar det).

Svar på tråden Missfall?