• Evaangelicamaria

Missfall?

Hjälp!!!

Missfall eller inte?

Blöder

Vilken färg är de på missfall?

Mörrött, brunt eller ljusrött?

Är jätteorolig, ska åka in till gynakuten senare..

Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden Missfall?
  • Evaangelicamaria
    JLES skrev 2018-05-07 07:34:06 följande:

Det finns ingen speciell färg utan det kan variera. Jag blödde både färskt, brunt och hade som rosa-aktiga flytningar i början av den här graviditeten och allting har gått bra hitills (jag är i vecka 19 nu).

Det är jättebra att du fick se ett tickande hjärta! Då minskar ju missfallsrisken säger dem, det tröstade mig jättemycket! Mina blödningar skedde vid ungefär samma tidpunkt som min mens skulle komma (så typ vid 4 veckor och vid 8 veckor) och det fanns ingen förklaring. Simma lugnt och lycka till!

Hej! Tack för stöd! Säger dem att de minskar när man har fått se ett tickande hjärta? <3

Hoppas du har rätt, är bara nojjig o tittar på trosskyddet hela tiden, om de ska komma mer osv. Men är lite orolig över ?blåmärket? som dom påstod att de skulle finnas ett.. hur de kommit osv. Men ska ringa o prata med dem ikväll tänkte ja, för glömde bort va han sa.

Ska tillbaka om en vecka o titta igen, så är glad att dom tar mig på allvar,

Jaha okej, min mens kommer ju runt den 20maj antar ja så de är väl inte därför de blödde antar ja. Skönt att höra att allt går bra för dig!
  • Evaangelicamaria
    Kamasjo skrev 2018-05-07 08:33:28 följande:

Jag blödde som en vanlig mens, lite mindre, i sex dagar i vecka 4-5 någonting. Både ljusrosa och klarrött blod. Trodde absolut att det var missfall. Men på VUL i vecka 6+3 tickade hjärtat. Ska på ett nytt VUL på onsdag (vecka 8+3) då man inte kunde bestämma ålder på embryot senast. Jag är dock ännu lite orolig eftersom själva fostersäcken (heter det så? Det svarta runt embryot) var en vecka yngre än själva embryot (som mätte ungefär så som jag uppskattar det).

Okej, va skönt att du fick ett tickande hjärta, den känslan är så härlig!! Ja började gråta där inne hos läkaren. Okej, vad sa dom att de kan bero på då? :/ hoppas allt ser bra ut på onsdag, jag ska oxå tillbaka om en vecka o se hur de ser ut, jag hade något typ av blåmärke trodde dem, därför ja hade blött men ja förstod inte hur de skulle ha uppkommit..

han ville även mäta bebis igen, han fick de till 6+0 o ja själv hade räknat 6+2 då i lördags. Så ja hoppas den har växt på sig som den ska.

Hoppas de går bra på onsdag, tänker på dig då.
  • JLES
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 13:10:56 följande:

Hej! Tack för stöd! Säger dem att de minskar när man har fått se ett tickande hjärta? <3

Hoppas du har rätt, är bara nojjig o tittar på trosskyddet hela tiden, om de ska komma mer osv. Men är lite orolig över ?blåmärket? som dom påstod att de skulle finnas ett.. hur de kommit osv. Men ska ringa o prata med dem ikväll tänkte ja, för glömde bort va han sa.

Ska tillbaka om en vecka o titta igen, så är glad att dom tar mig på allvar,

Jaha okej, min mens kommer ju runt den 20maj antar ja så de är väl inte därför de blödde antar ja. Skönt att höra att allt går bra för dig!

Ja! Enligt studier är chansen nere på 1,6% efter att man sett en tickande hjärta i vecka 8. Tror procenten är 3-5% någonting i vecka 7 då man sett ett tickande hjärta men jag kan ha fel. Hur som helst så tyder det på en frisk graviditet! Att du blödde har ju en betydelse dock. Jag fick höra att jag skulle vila iallafall men läkaren hittade aldrig anledningen till blödningen.

Jag läste om en kvinna här på FL som fått ett blåmärke bakom moderkakan som orsakade en blödning i typ vecka 16-17. Hon födde ett friskt och fullgånget barn :) Ett blåmärke är ju inget farligt. Hennes började blöda upprepande gånger pga. fragmin som hon stod på. Blåmärken läker ju faktiskt inuti kroppen med! <3
  • Kamasjo
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 13:14:30 följande:

Okej, va skönt att du fick ett tickande hjärta, den känslan är så härlig!! Ja började gråta där inne hos läkaren. Okej, vad sa dom att de kan bero på då? :/ hoppas allt ser bra ut på onsdag, jag ska oxå tillbaka om en vecka o se hur de ser ut, jag hade något typ av blåmärke trodde dem, därför ja hade blött men ja förstod inte hur de skulle ha uppkommit..

han ville även mäta bebis igen, han fick de till 6+0 o ja själv hade räknat 6+2 då i lördags. Så ja hoppas den har växt på sig som den ska.

Hoppas de går bra på onsdag, tänker på dig då.

Jo, visst är det något extra då man hör det lilla hjärtat slå <3.

Jag har förstått det som att några dagar hit och dit då det är så tidigt i graviditeten inte gör någon skillnad, det är svårt att få exakta mått. Så skulle inte vara orolig ifall läkaren mätte embryot några dagar mindre än mina egna räkningar. Men i mitt fall är det ju skillnaden i storlek mellan säcken o embryot som gör mig orolig. Läkaren sa det nog inte är någonting att oroa sig för men då jag (förstås!) googlat det hittar jag sidor där de står att om säcken är mindre än 0,5mm större än embryot kan det vara fråga om missbildningar, min var 0,4mm större...

Är "blåmärke" samma sak som hematom? Det lär ju vara rätt vanliga, trodde det var orsaken till min blödning men läkaren hittade inget hematom i min livmoder.

Håller tummarna för att din lilla växer som den ska :)!
  • JLES

Jag tyckte min hinnsäck var ganska liten i vecka 7-8 med.. Hade inga exakta mått men jag tyckte den såg ut att vara snäv. Kanske för att gulkroppen satt ovanpå bebbens huvud. Men på KUB var hinnsäcken enorm istället!Oskyldig

• Evaangelicamaria
    Kamasjo skrev 2018-05-07 16:03:31 följande:

Jo, visst är det något extra då man hör det lilla hjärtat slå <3.

Jag har förstått det som att några dagar hit och dit då det är så tidigt i graviditeten inte gör någon skillnad, det är svårt att få exakta mått. Så skulle inte vara orolig ifall läkaren mätte embryot några dagar mindre än mina egna räkningar. Men i mitt fall är det ju skillnaden i storlek mellan säcken o embryot som gör mig orolig. Läkaren sa det nog inte är någonting att oroa sig för men då jag (förstås!) googlat det hittar jag sidor där de står att om säcken är mindre än 0,5mm större än embryot kan det vara fråga om missbildningar, min var 0,4mm större...

Är "blåmärke" samma sak som hematom? Det lär ju vara rätt vanliga, trodde det var orsaken till min blödning men läkaren hittade inget hematom i min livmoder.

Håller tummarna för att din lilla växer som den ska :)!

Tack snälla, ja hoppas oxå att allt går bra för

oss båda.

Jaha okej, jag hoppas de inte ska vara någon fara för

Din del, och att allt går bra. Men du skulle på återbesök oxå antar ja? Minns inte nu när ja svarat på de här, men du kanske redan st skrivit de????

Jaa, de var ett misstänkt hematom, o jag är som du, googlar hela tiden.. :/ vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas allt ska visa att de minskat nästa vul o att allt ser bra ut!

De måste gå vägen
  • Evaangelicamaria

På fredag har jag tid igen för att titta på mitt misstänkta hemonom eller vad det heter (misstänkt blåmärke inne i magen).

Är super nervös över att de tickande lilla hjärtat vi sätt i lördags inte ska finnas.. hoppas att det tickar på och att blåmärket är borta inne i magen, och att bebis växt som den ska!

??

• Kamasjo
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 22:21:26 följande:

Tack snälla, ja hoppas oxå att allt går bra för

oss båda.

Jaha okej, jag hoppas de inte ska vara någon fara för

Din del, och att allt går bra. Men du skulle på återbesök oxå antar ja? Minns inte nu när ja svarat på de här, men du kanske redan st skrivit de????

Jaa, de var ett misstänkt hematom, o jag är som du, googlar hela tiden.. :/ vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas allt ska visa att de minskat nästa vul o att allt ser bra ut!

De måste gå vägen

Jo, jag ska på nytt vul imorn. Nervöst. Vi kan inte göra annat än vänta...
  • Evaangelicamaria
    Kamasjo skrev 2018-05-08 15:56:03 följande:

Jo, jag ska på nytt vul imorn. Nervöst. Vi kan inte göra annat än vänta...

Nej vi kan väl inte de, o ja på fredag!

Ja hoppas de ska gå bra för både dig o mig. Skriv hur de gick sen styrkekram
Svar på tråden Missfall?