• Anonym (Kompromiss)

Över kåt

Ja,jag är en kvinna som levt med min sambo i drygt sex år. Efter många om och men har jag kommit fram till att tydligen är jag den kåta av oss två,

Jag gillar sex. Alltid gillat sex och kommer alltid att gilla sex. Men med tiden har hans sug efter sex minskat radikalt från att ligga ett par ggr i veckan dom första två åren till att i perioder om halvår inte ligga alls, börjar jag tröttna. I dom perioderna har förvisso både han och jag haft svackor i vårt mående och då har det liksom varit ok, men nu dom senaste två åren är det inte ofta han initierat sex. Många gånger har jag legat med honom när jag inte själv varit super på hugget men, jag har saknat han och hand kropp så mycket att jag har kommit igång lite senare. Många gånger är det överstökat när han är färdig och jag är inte ens på långa vägar klar. Men det är då färdigt. När jag sen ber om att han ska vara med mig när jag själv ser till att bli färdig senare på dagen eller en stund senare orkar gan inte eller muttrar så att jag får intrycket av att han tycker att det är jobbigt att vara med mig. När jag då inte kräver ens att han ska knulla mig.

Så många gånger som jag fått ordna min orgasmer själv på kvällarna när han sover för att hag fattar att uppenbarligen så är jag mer kåt en honom kan jag leva med. Men när jag då vill ha sällskap och närhet när jag själv ordnar min orgasm, för att inte känna mig helt jävla bortstött. Någon gång ibland möts jag av, jag orkar inte, nej inte nu. Nej, nej, nej eller rent av blir helt jävla ignorerad.

Va fan?! Har han tappat suget på mig? Knullar han någon annan? Är det mig det är fel på?

Ja blir ledsen. För jag tycker jag kompromissar men tydligen räcker inte det.

Sorry för långt inlägg, behöver ventilera.

• Svar på tråden Över kåt
  • Anonym (OlikaLust)

Tror mest det hänger samman men olika grad av lust. Mannens lust är ganska enkel... efter vår orgasm tappar de flesta kåtheten inom ett par minuter..... och motivationen att anstränga sig föe sin partnern minskar därför ofta. Ett tips är att du inte låter honom få orgasm förrän du är nöjd.... Förmodligen lite längre startsträcka för dig också. Kanske kompromisslösning hade varit ok.... Ni möts halvvägs när det gäller hur ofta ni har sex?

Har samma situation som dig, fast jag är man. Kommer separera inom kort och avsaknad av sex och bekräftelse är en av de största orsakerna... Är trött på att bli avvisad och inte känna mig sedd i relationen.

Hoppas iaf att ni lyckas hitta tillbaka till varandra.

• Anonym (S)

Samma här och har varit tillsammans betydligt kortare tid. 
    Trodde vi var på det klara med hur vi såg på sex, men tydligen inte då jag nu i skrivande stund inte ens minns senaste gången vi hade sex. Schysst, tycker jag, att ljuga om sin lust, när man redan från start fått höra att det är viktigt för den andra att det funkar. 
    Blir irriterad och vill prata om det. Det blir ju något av en elefant i rummet som ingen talar om, för exakt alla andra verkar ha sex hela tiden - förutom vi... 
    Men att prata om det gör honom irriterad. Att tala om att han kanske har brist på testosteron är inte lönt, han tar inte själv initiativet så då vill han ju uppenbarligen inte lösa något = han vill bara inte ha sex, gillar inte sex, gillar inte sex med mig (?). 
    Älskar honom, men detta är en stor fet Akilleshäl i vårt förhållande och en eventuell framtid. 

• Anonym (Kompromiss)
    Anonym (OlikaLust) skrev 2018-05-05 19:47:31 följande:

Tror mest det hänger samman men olika grad av lust. Mannens lust är ganska enkel... efter vår orgasm tappar de flesta kåtheten inom ett par minuter..... och motivationen att anstränga sig föe sin partnern minskar därför ofta. Ett tips är att du inte låter honom få orgasm förrän du är nöjd.... Förmodligen lite längre startsträcka för dig också. Kanske kompromisslösning hade varit ok.... Ni möts halvvägs när det gäller hur ofta ni har sex?

Har samma situation som dig, fast jag är man. Kommer separera inom kort och avsaknad av sex och bekräftelse är en av de största orsakerna... Är trött på att bli avvisad och inte känna mig sedd i relationen.

Hoppas iaf att ni lyckas hitta tillbaka till varandra.

Tack för ditt svar.

Jag har inte krävt sex, många gånger så vill jag men han blir ibland rent av arg.

Jag har i perioder försökt prata med honom. Jag har tagit tag i mitt vikt problem och har rasat i vikt för jag har kommit till punkten att jag är övertygad om att det är problemet. Men fortfarande så är det så.

Jag försöker att tygla mig, att ibland initiera sex, ibland varit så rak och sagt att jag vill ligga men blivit avvisad.

Nu är jag tyvärr ?rädd? för att initiera sex framför allt om jag själv är väldigt kåt för jag blir så ledsen om jag kommer igång och jag talar om att hag vill ligga och han avvisar mig då blir jag förkrossad och min kåthet blir en belastning istället för något njutningsfullt.

Så jag onanerar regelbundet för att inte drabbas av plötslig kåthet som gör att jag kommer att sluta ledsen och kåt.

De gånger vi är i fas är det så härligt och jag älskar honom och hans kropp.

Tyvärr spiller detta beteende över på annat och jag vet inte om det är så att jag har för höga förväntningar. Å andra sidan att ligga i snitt varannan månad kan fan inte vara för höga förväntningar?

Ja, vi har barn ( dock inte ihop) så vi har familjeliv att rodda... men ändå borde det då inte vara härligt att få ligga så fort tillfälle ges?

Så regelbunden avvisning är inte kul.., förr kåtade hag upp mig ordentligt innan så att vi kunden vara någorlunda i fas när jag initierade sex men så många gånger har han avvisat mig och jag känner att han slutat tända på mig. Så jag ligger som oftast när han vill oavsett om jag har blivit riktigt kåt själv eller inte, för mitt huvud tänker att ?ta tillfället i akt kanske får du inte ligga på flera månader ?

Kanske ska jag på principiell basis avvisa honom ständigt? ( dock blir jag galen av det själv då jag verkar vara den som har problem med att det intr knullas)

För ett år sedan så låg vi två gånger.

Det är mer sällsan än när jag var singel ????

Vi måste hitta tillbaka för jag älskar honom och kan inte föreställa mig ett liv utan honom. Jag blir bara ledsen.

Kanske måste jag och han komma överrens om någon slags ?ordbok? för att inviterna ska bli tydliga så att det inte finns utrymme för missförstånd.

Men jag vet inte längre vad jag ska göra.
  • Anonym (Kompromiss)
    Anonym (S) skrev 2018-05-06 00:34:18 följande:

Samma här och har varit tillsammans betydligt kortare tid. 

Trodde vi var på det klara med hur vi såg på sex, men tydligen inte då jag nu i skrivande stund inte ens minns senaste gången vi hade sex. Schysst, tycker jag, att ljuga om sin lust, när man redan från start fått höra att det är viktigt för den andra att det funkar. 

Blir irriterad och vill prata om det. Det blir ju något av en elefant i rummet som ingen talar om, för exakt alla andra verkar ha sex hela tiden - förutom vi... 

Men att prata om det gör honom irriterad. Att tala om att han kanske har brist på testosteron är inte lönt, han tar inte själv initiativet så då vill han ju uppenbarligen inte lösa något = han vill bara inte ha sex, gillar inte sex, gillar inte sex med mig (?). 

Älskar honom, men detta är en stor fet Akilleshäl i vårt förhållande och en eventuell framtid. 

Tack för ditt svar, skönt att jag inte är ensam, dock intr kul att du är i samma situation.

Jag har frågat honom flera gånger under dom senaste 4 åren om det är min vikt. ( som jag rasat i nu) han själv har gått upp men inget som jag låtit mig hindras av, han är snygg och sexig enligt mig.

Jag har frågat honom vad han gillar, vad jag kan göra, hur han vill ha det osv.

Jag har försökt att intala mig själv om att jag är sexig, försökt vara tydligare osv. Men 8 av tio ggr slutar med att han avvisar mig och jag tyvärr ibland känner mig som vilken jävla h**a som helst. Osexig och rent av billig.

Som att visst kan han ligga med mig men det är under så speciella omständigheter att min tolkning blir att det är omständigheterna han tänder på och inte mig. Hade det varit mig han tände på hade väl vi legat så fort våra barn somnat (inga gemensamma barn) så ja, frustrerande.
  • Anonym (OlikaLust)

Förstår vad du menar... Dessa ständiga avvisningar är oerhört jobbiga att ta gång på gång. Någonstans nådde iaf jag slutsatsen att jag har tagit sådana som det räcker. Nu är det blicken framåt som gäller och förhoppningsvis hittar jag snart en kvinna som vill spendera tid med mig och som inte känner sig besvärad om jag åtrår henne och vill mer än bara sitta och prata.

• Anonym (Kompromiss)
    Anonym (OlikaLust) skrev 2018-05-06 14:07:19 följande:

Förstår vad du menar... Dessa ständiga avvisningar är oerhört jobbiga att ta gång på gång. Någonstans nådde iaf jag slutsatsen att jag har tagit sådana som det räcker. Nu är det blicken framåt som gäller och förhoppningsvis hittar jag snart en kvinna som vill spendera tid med mig och som inte känner sig besvärad om jag åtrår henne och vill mer än bara sitta och prata.

Ja, det tär på ens själv bild och tyvärr så blir det ju lite upphetsande när andra uppmärksammar en och visar ett intresse som hos honom verkar vara som bortblåst.

För hur jag än gör så duger inte det.
  • Anonym (S)
    Anonym (Kompromiss) skrev 2018-05-06 13:47:14 följande:
    Tack för ditt svar, skönt att jag inte är ensam, dock intr kul att du är i samma situation.

Jag har frågat honom flera gånger under dom senaste 4 åren om det är min vikt. ( som jag rasat i nu) han själv har gått upp men inget som jag låtit mig hindras av, han är snygg och sexig enligt mig.

Jag har frågat honom vad han gillar, vad jag kan göra, hur han vill ha det osv.

Jag har försökt att intala mig själv om att jag är sexig, försökt vara tydligare osv. Men 8 av tio ggr slutar med att han avvisar mig och jag tyvärr ibland känner mig som vilken jävla h**a som helst. Osexig och rent av billig.

Som att visst kan han ligga med mig men det är under så speciella omständigheter att min tolkning blir att det är omständigheterna han tänder på och inte mig. Hade det varit mig han tände på hade väl vi legat så fort våra barn somnat (inga gemensamma barn) så ja, frustrerande.
    Frustrerande, ledsamt, irriterande.
    Såhär ville jag aldrig ha det, det fungerar inte. Det sade jag redan från början att det inte skulle göra. Nu sitter jag här och älskar honom men mår inte bra.
    Önskar att det kunde bli bra, men det är ett enda tråkigt mönster. Vi har sex. Jag får upp förhoppningar. Vi slutar ha sex. Det går lång tid. Sen har vi sex. Sen går det runt så. Man lyckas aldrig njuta de få gånger vi har sex heller, för då känns det så skumt, ovant, osäkert.
    Pratar jag med honom om det blir han sur, han vill inte prata om det. Hur reagerar din? Blir han också arg? 
  • Anonym (Kompromiss)

Jag förstår det.

Min sambo har en tendens att bli arg. Speciellt om han anser att min kåthet och min invit Stör honom i hand mående på någotsätt.

• Anonym (S)
    Anonym (Kompromiss) skrev 2018-05-06 15:29:07 följande:

Jag förstår det.

Min sambo har en tendens att bli arg. Speciellt om han anser att min kåthet och min invit Stör honom i hand mående på någotsätt.

Förstår inte varför dom inte pratar om det. Är det pga mansrollen, man ska inte prata om känslor och sånt? Är dom så hårt pressade av mansrollen att dom skäms över att dom inte uppfyller den, till den grad att dom inte ens vill prata om det? Jag förstår inte... om jag, tjej, vågar berätta från start att jag älskar sex och behöver ha sex ofta, trots den stämpel han faktiskt hade kunnat sätta på mig... varför kunde han inte bara säga som det var? Rynkar på näsan
  • Anonym (OlikaLust)
    Anonym (Kompromiss) skrev 2018-05-06 14:43:34 följande:

Ja, det tär på ens själv bild och tyvärr så blir det ju lite upphetsande när andra uppmärksammar en och visar ett intresse som hos honom verkar vara som bortblåst.

För hur jag än gör så duger inte det.

I hear you.... so very true!

Att sedan slitas mellan lust och moral, vilket blir följden, är tyvärr inte heller något som skapar glädje.... snarare mer frustration.
  • Anonym (Kompromiss)
    Anonym (S) skrev 2018-05-06 15:36:21 följande:

Förstår inte varför dom inte pratar om det. Är det pga mansrollen, man ska inte prata om känslor och sånt? Är dom så hårt pressade av mansrollen att dom skäms över att dom inte uppfyller den, till den grad att dom inte ens vill prata om det? Jag förstår inte... om jag, tjej, vågar berätta från start att jag älskar sex och behöver ha sex ofta, trots den stämpel han faktiskt hade kunnat sätta på mig... varför kunde han inte bara säga som det var? 

Jag vet inte. Hag har hamnat i banorna av att han kanske inte tror att han kan leva upp till det längre??

Men varför säger han inget. Jag frågar, checkar av ständigt men inte ett pip om något!!

Då är ju fan den ända förklaringen att han slutat tända på mig. ;(
  • Anonym (Kompromiss)
    Anonym (OlikaLust) skrev 2018-05-06 15:51:12 följande:

I hear you.... so very true!

Att sedan slitas mellan lust och moral, vilket blir följden, är tyvärr inte heller något som skapar glädje.... snarare mer frustration.

Jag har inte gjort något, men jag Vill ju bli sedd.

Så trött på att gå runt i vårt hem som ett spöke som sköter hemmet och jobbar och ligger när det uteslutande lämpar sig för honom.

Jag är nog i grund och botten för snäll, för kompromissar och för lätt att prata tänja på dom egna gränserna.

Undra hur mkt av vår relation som skulle ba kvar om jag började sätta gränser och inte kompromissa med allt. ????
  • Anonym (S)
    Anonym (Kompromiss) skrev 2018-05-06 17:35:07 följande:
    Jag vet inte. Hag har hamnat i banorna av att han kanske inte tror att han kan leva upp till det längre??

Men varför säger han inget. Jag frågar, checkar av ständigt men inte ett pip om något!!

Då är ju fan den ända förklaringen att han slutat tända på mig. ;(
    Jag skulle vilja säga att det inte behöver vara du som är "problemet" men då jag hela tiden tänker som du så vore det väl hyckel, antar jag. Jag vet inte. Sen kan jag ju känna att om man inte tänder på sin partner mer, till den grad att man faktiskt inte ens vill ha sex, nä men varför stanna i förhållandet då? Rynkar på näsan
  • Anonym (OlikaLust)
    Anonym (Kompromiss) skrev 2018-05-06 17:39:22 följande:

Jag har inte gjort något, men jag Vill ju bli sedd.

Så trött på att gå runt i vårt hem som ett spöke som sköter hemmet och jobbar och ligger när det uteslutande lämpar sig för honom.

Jag är nog i grund och botten för snäll, för kompromissar och för lätt att prata tänja på dom egna gränserna.

Undra hur mkt av vår relation som skulle ba kvar om jag började sätta gränser och inte kompromissa med allt. ????

Precis vad jag syftade på... du vill bli sedd och bekräftad men vet att det inte är moraliskt rätt att löpa linan ut så länge du är tillsammans...... med en som inte verkar se dig. Jobbigt läge.

Mkt möjligt att du är för snäll... Många av oss män har en tendens till att bli bekväma och sluta anstränga sig för våra partners efter ett tag... Många förstår inte att relationen behöver underhållas och i viss mån behöver man vinna sin partners gunst igen och igen. Det funkar inte att vara Mr Perfect i början och sen bli Mr. Comfortable.
  • Anonym (OlikaLust)

En bekant till mig sa vis ett tillfälle om sin sambo... "Ja hon ser ju inte så bra ut, men hon tar hand om mig.... och det är ju skönt att ha någon också"... Gissa om jag tappade respekten ordentligt för honom. Bara så hemskt att tänka så. Falskt mot sin sambo och falskt mot sig själv.

• Anonym (Kompromiss)
    Anonym (OlikaLust) skrev 2018-05-07 07:17:31 följande:

En bekant till mig sa vis ett tillfälle om sin sambo... "Ja hon ser ju inte så bra ut, men hon tar hand om mig.... och det är ju skönt att ha någon också"... Gissa om jag tappade respekten ordentligt för honom. Bara så hemskt att tänka så. Falskt mot sin sambo och falskt mot sig själv.

Ja verkligen! Elakt!
Svar på tråden Över kåt